• Day 8

Džungļu upe un bruņurupuču slimnīca

March 3, 2022 in Sri Lanka ⋅ ☁️ 29 °C

Rītu atkal iesākam ar pastaigu gar okeānu, Šoreiz uz pretējo pusi. Atkal redzējām beigtos rifus gar kuriem dzīvojās nelieli krabji. Tad brauciens ar
    laivu pa Bentotas upi. Uz starta vietu mūs aizved ar busiņu un Tuk-Tukiem. Pie upes mūs sagaida divas laivas. Sākumā braucam pa pilsētas daļu, kur gar krastiem varēja redzēt kā dzīvo vietējie iedzīvotaji. Redzējam Budas statujas. Tad iebraucam lielās upes atzaros- mazākās upītēs. Mūsu laivas vadītājs-gids bija vienkārši lielisks. Mums tika parādīti-krokodili, iguānas, varāni, hameleoni, pērtiķi. Pie pērtiķiem mēs apstājāmies. Te mēs vārējām pamielot pērtiķus ar banāniem. Gids nostājās uz laivas gala un rokā izstiepa banānu. Pērtiķis veikli pa koku zariem nolaidās lejā un ātri paņēma banānu un atgriezās savā vietā-augstu koku zaros. Pirmais to izdarīja lielākais pērtiķis, domājams bara vecākais. Droši vien, lai pārbaudītu drošību, tikai tad nāca pārējie, bet arī noteiktā rindas kārtībā, katru reizi cits. Gids deva iespēju arī mums pabarot pērtiķus. Tas bija skaisti un interesanti. Braucot pa mazajām upītēm varēja sajust džungļu baiso burvību, izliekušās koku saknes un zari, kuri ieliekušies ūdenī, lai gūtu veldzi. Nelielā upes ielokā mums tika izveidots pikniks. Mūs cienāja ar banāniem, cepumiem un kokosriekstu pienu. Kokosriekstu pienu mēs jau bijām dzēruši, bet te mums parādīja kas vēl ir šim riekstam. Tad, kad rieksts ir izdzerts tukšs, to pāršķeļ uz pusēm un tam vidū ir plānā kārtā balta, mīksta, salda masa kuru var ēst. Ļoti garšīga un kā izrādās viss piens un šī masa ir ļoti veselīgs ar dažādam minerālvielām un vitamīniem bagāts produkts.
    Viesnīcās mēs ēdām brokastis un vakariņas, bet pa dienas vidu mēs baudījām kokosriekstu pienu un dažus banānus, ar to pietika un neko vairāk nevajadzēja.
    Bentotas upes malā bija ierīkota primitīva kāju SPA vietiņa. Tas izpaudās tā, ka norobežotā aizsprostā dzīvojās sarkanas, nelielas zivtiņas, kuras noskrubina kājām visu atmirušo ādu. Ļoti dīvaina sajūta, tā kā kutinoša, reizēm sāpīga sajūta. Kājas pēc tam tīras tā kā pēc pedikīra. Daži šādu procedūru bija baudījuši Rīgā- SPA salonā, bet ar salīdzinoši mazākām zivtiņām.
    Pēc ekskursijas pa upi mums piedāvāja izbraucienu ar Tuk-tuk pa pilsētu, pa veikaliņiem. Brauciens pa Bentotas ielām ir iespaidīgs. Mašīnu, Tuk-Tuku,
    riteņbraucēju u.c. pārvietoties gribētāju ir ļoti daudz. Ļoti daudz tiek izmantota signāltaure. Kā Gundars teica, ka viņš nezin, vai mūsu mašīnai tāda vispār ir.
    Ar tumsiņu iebraucam bruņurupuču slimnīca-zoodārza. Te ir populāri palīdzēt bruņurupučiem. Problēma ir tajā, ka okeāns ir pilns ar plastmasu. Bruņurupuči to saēdas un ārā nevar dabūt, tad viņus mēģina ārstēt. Tāpat ir tādi, kas savainojas zvejas tīklos un pret kuģiem. Vēl ir problēma ar populāciju.
    Bruņurupuču mātīte izdēj krastā, smiltīs olas, aizrok un atstāj. Olām tur jāpavada apmēram 2 mēneši līdz izšķeļas mazuļi. Pa to laiku ir ļoti daudz citu dzīvnieciņu, kas tās olas apēd. Respektīvi, no pludmales šīs olas tiek pārnestas uz inkubatoru, kur tās tiek aprūpētas kamēr izšķiļas bruņurupuči.
    Tad tos laiž okeānā. Viņi ir izveidojuši biznesu ar ko iepriecināt tūristus. Mēs arī iegādājāmies veselu mutes bļodu ar maziem, spriganiem bruņurupucīšiem, kurus laidām naksnīgajā okeānā. Priekš mums ļoti aizkustinošs un patīkams pasākums. Tādā veidā no tūristiem var nopelnīt naudiņu, kuru var ieguldīt bruņurupuču aprūpē.
    Šī bija ļoti interesanta un piedzīvojumiem piepildīta diena.