• Day 11

Izbrauciens uz Hikkaduwa pludmali

March 6, 2022 in Sri Lanka ⋅ 🌩️ 29 °C

Rīts iesākas ar nelielu pastaigu gar okeānu un peldi baseinā. Un tad ar mūsu jaunajiem draugiem Ināru un Jāni no Preiļiem ar Tuk-tuk dodamies
    nelielā ekskursijā uz Hikadūviju. Pilsētiņu, kas atrodas 23 km no mūsu viesnīcas. Tur okeānā ir koraļļu rifs un mēs ceram, ka varēsim nopeldēties
    pa riktīgo. Tā arī bija. Bauda neizsakāma. Ūdens silts, viegli peldēt. Izdzīvojamies pa pludmali 2 stundas. Pludmalē mums paveicas. Redzam brīvā dabā dzīvojošu lielo bruņurupuci. Interesanti, ka viņam bruņas noaugušas ar sūnu un jūraszālem. Protams, ka apkārt ir uzreiz daudz skatītāju. Te piedāvā snorkelēšanu un daivingu, iebraucot ar laivu okeānā. Mums nav tik daudz laika un zināšanu, lai to izmantotu.
    Pa ceļam piestājam vēl vienā bruņurupuču slimnīca, zoodārzā. Te vēl akvārijos var apskatīt zivis, kas dzīvo Indijas okeānā. Arī 9 mēnešus vecas haizivis, kā arī murēnas, rajas u.c. mums mazāk zināmas zivis. Vēl piestājam pie muzeja, kas ir veltīts Cunami bojā gājušajiem. Tā bija milzīga traģēdija, kura notika 2004 gadā, Ziemassvētku laikā. Tas ir Šrilankā laiks, kad vietējo ģimenes pulcējas pie okeāna, lai priecātos, gatavotu pusdienas par godu
    svētkiem. Tas bijis tā, ka pēkšni okeāns sācis atkāpties. Cilvēki devušies iekšā okeānā, lai lasītu zivis un citus gardumus, kad pekšņi pamanījuši, ka pie apvāršņa ir balta, milzīga siena, kas strauji nāk uz krastu. To visu izraisīja spēcīga zemestrīce okeāna dzelmēs. Šrilankā aizgāja bojā aptuveni 230 000 līdz 280 000 cilvēku. Te ir atstāts vilciena vagons, kura sastāvs tika sadragāts. Ir izveidots monuments Cunami bojāgājušiem. Ir uzcelts Buda - Japānas ziedojums Cunami bojāgajušiem.
    Pēc brīnišķīgas atpūtas piekrastē ar koraļļiem ieturam neparedzētas mazas pusdienas restorānā, kur mūs palaiž uz labierīcībām :) Par lielu pārsteigumu ieraugam austeres. Mūsu jaunie draugi (Ināra un Jānis) nekad nav ēduši austeres un jau sen ir vēlējušies nogaršot. Mēs iedrošinām, ka jāpamēģina. Izrādās, ka šeit viena porcija ir 3 kg. Respektīvi pārdod austeres ar visam čaumalām, ne tā kā ir pieņemts Eiropā pa gabaliem. Noskaidrojam, ka 3kg ir apmēram 20-25 austeres. Tas mums der .Pasūtam baltvīnu un laime ir pilnīga. Pēc brīža mums atnes austeres, tāpat ar citronu un etiķa mērcīti. Vienīgi ir noliets jūras ūdens, kas īsti labi nav. Arī čaumalas ir daudz biezākas nekā mums ierastajām Austerem no Francijas vai Skotijas.
    Bet austerem nav nekāda vaina, ir garšīgas. Inārai ar Jāni arī tīri labi garšo. Ir āķis lūpā un vēlme tās ēst arī turpmāk.
    Braucam atpakaļ uz viesnīcu, piestājot pie dažiem apģērbu veikaliņiem un ruma bodītem.
    Vakariņas viesnīcā. Ir svētdienas vakars un atkal spēlē mūziku. Mums par pārsteigumu arī viesnīcā tiek piedāvātas austeres. Ļoti labas. Mums veicas!
    Pēc vakariņām ierastā pastaiga pa viesnīcas dārzu, kurā gandrīz katru vakaru bija privāts vakariņu pasākums. Vienā vakarā bija nelielas kāzas, ar
    dzīvo mūziku. Citā vakarā pasākums ar vietējiem dejotājiem un nelielu uguns šovu. Ir ko paskatīties un papriecāties.