Vroeg op

July 13, 2017 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 30 °C

Om 6 uur ging de wekker want om half 7 kwam onze chauffeur. We gaan op weg naar Dambula en onderweg gaan we eerst naar het olifanten weeshuis in pinnawala. Onderweg eerst nog even ontbijten en om 9 uur waren we er. Precies op tijd want ze gingen de baby olifanten de fles geven. Erg leuk om te zien maar wel wat gemaakt. Het was erg druk met schoolkinderen allemaal mooi in hun school tenue. Toen nog even een olifant gevoerd en richting de rivier waar alle olifanten heen gaan om te badderen. Erg leuk om te zien maar zoals eerder gezegd wel wat gemaakt. We gaan ze gelukkig ook in het wild zien. Na een hapje eten door naar ons verblijf in Dambula. Het was nog ongeveer 2 uur rijden door een prachtig landschap met palmbomen teakbomen en rubberbomen. Af en toe nog een budha tempel erg mooi. In Dambula zitten we midden in de bush bush en mogen we na 1930 niet meer in de rondte lopen. Dit door de wilde olifanten die vaak komem buurten. Kamers zijn super leuk alleen moeten we goed alle deuren dichthouden anders stelen de apen alles. We hadden het nogal warm en wilde lekker plonzen dus zijn we naar de overkant gelopen waar een mooi hotel staat waar we voor 30 euro pffff best veel lekker kunnen zwemmen. Ook een glaasje wijn 6 euro is best duur maarja we hebben vakantie. Vanavond kookt de eigenaar voor ons een hopelijk heerlijke curry. We zullen zien tot dan. Nou de curry was heerlijk. Echt in de jungle eten met alleen maar dieren geluiden echt gaaf. Morgen weer vroeg op want dan gaan we de sigiriya rock beklimmen. Dus de wekker staat om 630. Welterusten.Read more