July 2017

Weer thuis.

August 4, 2017 in the Netherlands ⋅ ⛅ 16 °C

Om 22:30 waren we thuis 2 uur Sri Lankaanse tijd dus best een lange dag vanaf 6 uur op. De vluchten gingen allemaal mooi op tijd en aan boord is zat te doen. Genoeg films gezien. Vandaag waren de jongens mooi op tijd wakker jetlag een beetje. Nou dat was het dan. We hebben een hele fijne reis gehad en hele mooie dingen gedaan en gezien. Nu weer plannen maken voor volgend jaar. Tot dan.Read more

Naar huis.

August 3, 2017 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 28 °C

615 ging de wekker ff douchen laatste spullen pakken en om 7 uur stond de chauffeur klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Het gaat daar erg snel niet dus. Eerst bij binnen gaan vliegveld controle dan om naar de incheck balies te gaan. Dan lang wachten om de koffers te droppen. Dan nog langer wachten bij de douane. En dan nog een controle om naar de gate te gaan. Pfffff. Nu wachten tot boarden met koffie broodje en water.. Nou tot later.Read more

Laatste dag.

August 2, 2017 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag officieel de laatste dag op dit mooie paradijs. Vanmorgen stond onze chauffeur klaar om ons terug te brengen waar onze reis 3.5 week geleden is begonnen. Negombo. We wilde snel dus 4 euro extra voor de tol snelweg. Maar de rit duurde toch nog 3 uur voor 160 kilometer. Onderweg nog even wat drinken en eten en toen waren we terug bij af. Snel zwembroek aan en plonzen. Eind van de middag naar het strand voor de zonsondergang en daarna door naar nummer 1 restaurant van Negombo. Lords. Waar je ook met je voeten tussen de visjes kan. Nog 1 overheerlijk curry en dan het laatste tuktuk ritje naar huis. Nu alles pakken. En morgen staat om 7 uur onze transfer naar het vliegveld. Tot morgenRead more

Massage slangen en strand.

August 1, 2017 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 15 °C

Vanmorgen om 10 uur hadden we een massage afspraak. De ochtend begon met regen dus met de tuktuk erheen. De massage was heerlijk een uur lamg relaxen. Daarna met de tuktuk naar een slangen boerderij waar ze slangen houden voor tegengif. Ze hebben 11 slangen. Stijn heeft er heel wat vast gehouden echt gaaf Emma vond het wat eng. Na de slangen zijn we naar matara gegaan om te shoppen. Dit is goed gelukt. Even een een broodje eten en terug naar huis. Zwemspullen aan en gaan. Lekker zwemmen in de zee. Bodyboarden kunnen ze super goed. En in de avomd gelijk maar een visje gegeten op het strand. Nu alles plat en wij even lekker chillen. Morgen gaan we weer naat Negombo. Helaas de laatste dag van onze super mooie en leuke reis. Tot dan.Read more

Kalm aan.

July 31, 2017 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 26 °C

Vanmorgen eerst ontbijten daarna naar het strand. De jongens hadden 2 bodyboards meegenomen vanaf het hotel. Op het strand waren de golven weer hoog. Dus goed om te bodyboarden. Na een tijdje begon het te regenen dus wij naar binnen. De regen duurde wel even dus gelijk maar wat gegeten daar. Toen door de warme regen naar huis gelopen. Even chillen thuis en in de middag gingen we op zoek naar een massage maar alles zat vol. Morgen om 10 uur worden we gemasseerd. Toen maar naar het strand. Noeuwe beachtent met happy hour helemaal goed. De jongens in de zee wij aan de borrel. Gelijk maar een hapje gegeten daar en naar huis toe. Onderweg nog even mijn baard eraf. Nu alles plat en wij even lekker chillen.Read more

Galle en strand

July 30, 2017 in Sri Lanka ⋅ 🌙 18 °C

Vanmorgen was Emma weer op tijd op. Uitslapen lukt niet echt. Om half negen werd ons ontbijt op de kamer bezorgd heerlijk. Eten op het balkon. Toen naar de bus voor een rit van een uur ongeveer. Galle ligt ongeveer op 40 kilometer van ons en we moesten ruim 1 euro betalen. Na de busrace kwamen we in galle aan. Galle is door de Nederlanders gebouwd er zijn veel Nederlandse dingen. Het dutch fort is erg leuk om doorheen te lopen allemaal kleine straatjes. Ook een mooie vuurtoren. Buiten het fort hebben we geshopt en geslaagd. Toen met de tuktuk naar de zeeschildpadden opvang. Erg kleinschalig maar wel een goed doel. Stijn heeft daar cricket gespeeld met een jochie. Toen door naar het strand van uduwale erg lekker strandje maar wel weer hoge golfen. Toen de tuktuk naar huis waar we lekker aan het strand hebben gegeten. Nu ligt alles plat en wij ff chill.Read more

Één na laatste stop

July 29, 2017 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 22 °C

Na een lekkere warme nacht in onze tent vanmorgen maar weer de spullen gepakt. Daarna ontbeten en om 10 uur stond onze chauffeur klaar om ons naar Mirissa te brengen. Onderweg weer genoeg te zien en na een thee stop en 2.5 uur later waren we er. We hebben een heerlijk hotel met mooie ruime en schone kamers. Na de spullen te hebben uitgepakt zijn we heerlijk naar het strand gegaan waar we bij kama beach eerst hebben gegeten en de jongens hebben lekker in de zee gespeeld. Zwemmen kan niet want de golven zijn veels te hoog. Om 6 uur terug douchen omkleden en naar de roti hut. De nummer één op tripadvisor. Nou de roti was heerlijk. Nu ligt alles plat en wij lekker op ons balkonnetje. Morgen geen idee dus tot dan.Read more

Safari

July 28, 2017 in Sri Lanka ⋅ 🌙 28 °C

Vanmorgen eerst kalm aan gedaan. Ontbijten zwemmen even tuktuk naar dorpje eten en om half 3 stond onze eigen Freek vonk car klaar. We gaan op safari. Lekker rijden door een prachtig gebied echt genieten weer heel anders dan de vorige safari. We hebben pauwen gezoen olifanten jong en oud buffels krokodillen hertjes en heel veel mooie vogels. Om 6 uur waren we weer terug. Ff douchen eten en alles naar bed . Morgen gaan ww weer door naar mirissa in het zuiden aan de kust. Tot dan.Read more

Klimmen en een tent

July 27, 2017 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 28 °C

Vanmorgen op tijd opgestaan want we gingen naar de little Adams peak lopen. Om 8 uur stond de tuktuk klaar. Zo vroeg is het nog goed te doen je loopt tussen de rijstvelden door en aan het eind een pittige trap. Maar eenmaal boven is het uitzicht super mooi. Weer terug naar beneden en even het dorpje Ella in. Na al die inspanningen hadden we wel een massage verdiend. Heerlijk een uur relaxen. Daarna hapje eten douchen spullen pakken en gaan. Net voordat we gingen brak er een best regen buitje los. Om half 5 waren we bij onze tent. Onderweg hebben we al een paar olifanten gezien. Morgen gaan we weer op safari. Waar we zitten is heel ruim opgezet. En een zwembad. Daar zijn we maar gelijk in gesprongen. Na het zwemmen douchen en eten ligt alles plat. En wij zitten voor de tent te genieten van de oerwoud geluiden. Morgen safari tot dan.Read more

Tuktuk in de rondte

July 26, 2017 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 23 °C

Vanmorgen om 10 uur stond de tuktuk klaar voor een rondje Ella. Eerst hadden we een lekker ontbijt. Eerste stop de 9 arches bridge. Een mooie brug met 9 bogen. We waren op tijd om de trein eroverheen zien te rijden. Daarna nog even in de treintunnel schreeuwen voor de mooie echo. Het pad heen en weer was vrij hobbelig en bol stenen dus een beste klim. Éénmaal weer boven een heerlijke lassi gedronken en toen door naar de thee fabriek. De rondleiding was erg leuk en duidelijk. Wat een werk voor een zakje thee. Toen op weg naar de watervallen. Onderweg eerst nog even bij de rijstvelden gekeken en wat gegeten. Toen bij de waterval zwemkleding aan en gaan. Wel voorzichtig want het was best glad. We hebben heerlijk gezwommen in het koele water daarna terug naar ons huisje waar we lekker op ons balkon zitten. Emma in bad en Stijn op zijn telefoon. Stijn is gelukkig weer bijna de oude. In de avond hebben we heerlijk gegeten bij guru echt top. Morgen gaan we de tent in dus tot dan.Read more