• Day 5

Dag 5

November 14, 2023 in Iceland ⋅ 🌬 7 °C

De dag begon wat rommelig…😁
    Onze reisgenoten hadden zichzelf buitengesloten van hun hotelkamer, en zaten vervolgens in handdoek en geleend shirt aan de ontbijttafel, terwijl het personeel boven met man en macht probeerden de hotelkamer open te krijgen. Er was geen loper die paste èn geen reservesleutel, dus uiteindelijk kwam er een slijptol en geweld aan te pas. Een paar uur later dan gepland konden we op weg. Vandaag zijn we wat meer ten noorden van Reykjavik geweest, op zoek naar meer ‘Fossen’, oftewel watervallen. We vonden een mooie wandel ‘trail’, die wat leuke uitdagende stukjes klimmen en water-oversteek-plaatsen had. Uiteindelijk zijn we niet helemaal bij de waterval uitgekomen, maar de wandeling was absoluut de moeite waard. Nu zitten we midden in Reykjavik, in guesthouse Eric The Red, waarbij ik me een enorme roodharige viking voorstel…. We zijn hem nog niet tegengekomen😁
    Onze laatste overnachting in IJsland. Hopelijk blijft het seismologisch rustig en kunnen we morgenavond gewoon naar huis vliegen…