De eerste weke pt 3

January 11 in Norway ⋅ ☀️ 1 °C

Joooow

Vandaag was de ultieme testdag voor het materiaal dat ge meegebracht hebt. We slapen onder een tarp in het bos, en we gaan ontdekken of onze slaapzakken effectief wat bestendig zijn tegen de kou of niet.
    Hier is het in de nacht -8 graden, maar volgende week gaan we op uitstap naar Haukeliseter en daar is het -26. Dus misschien maar goed dat we nu even testen.

Maar dus, we waren met enkel studenten, in onze groep volgen ook 7 Noorse studenten mee, en die zijn soms de “vervangleerkrachten” dit is hun stage een beetje. Dus zij hebben de groep getrokken en zeiden wat we moesten doen enzo.

We hebben shelters opgehangen, waarbij in me een “outdoornerd” voelde, aangezien ze ons knopen gingen aanleren die ik al wel ff kende. Net zoals vuur-maak-technieken. Maar bon, wel hard van genoten natuurlijk.

Één van de Noren kwam ook nog af met sterke drank, een soort Noorse schnapps. Was wel lekker, enkel wel gewoon onbetaalbaar hier. S’ avonds heb ik ook nog een
    Lepel gemaakt, en de dag na de overnachting heb ik met Kobe nog van Noorse delicatessen kunnen genieten.

Byeee