Boise River Greenbelt & Julia Davis Park

June 2, 2014 in the United States ⋅ ⛅ 21 °C

Na overleg gisterenavond en het bekijken van onze route blijkt dat er ruimte is om een dag langer in Boise te blijven. Thuis had ik een heel deel scenic byroutes genoteerd maar als je hier langs de gewone wegen rijdt is het al scenic genoeg, dus al die omwegen zijn helemaal niet nodig, dat geeft ons de ruimte om hier of daar, in dit geval Boise langer te blijven.
    Na informatie bleek dat ik gewoon moest uitschecken en meteen terug inchecken voor de gewenste dag. Vanmorgen sliepen we nog toen de kamermeisjes, in de veronderstelling dat wij al weg waren, de deur op een kier openden en vlug terug dichtdeden. Het was inderdaad al na negenen, vlug het bed uit en naar de receptie. Na informatie ingewonnen te hebben betreffende de prijs blijkt dat ik goedkoper ben als in via hotels.com boek, dat scheelt 2,50€ en na tien overnachtingen is er nog één gratis! Dus ik boekte via internet in de lobby van Shilo Inn. We kregen uiteraard dezelfde kamer, en ik vroeg of ze zeker langs zouden komen al was het maar om de vuilbakjes leeg te maken want gisteren zagen we niemand en hebben we ons bed dan maar zelf opgemaakt en refill koffie gaan vragen aan de receptie. Als je Amerikanen kent dan kan je wel denken hoe dikwijls de receptionist zich verontschuldigd heeft!
    Na 't ontbijt deed ik een check up van de valiezen, de helft kon in de grootse blijven dat waren de truien, jasjes, lange broeken enz.. die laten we gewoonlijk in de auto.Het is hier stralend weer, vorige week was het nog winter en nu zomer, vandaag zou het 90° Fahrenheit worden dat is 35° Celsius.
    Via de Greenbelt wandelden we naar het Julia Davis Park dat we gisteren gepasseerd waren, het is het oudste en mooiste park, geopend in 1897 na een gift van de familie Davis die hier als homestetters (huifkarreizigers op zoek naar land) gebleven waren, heel het park en het is een groot park was hun grond zij waren de eerst settlers in Boise die gebleven waren. En is een mooie rozentuin, de Zoo, verschillende musea, tennispleinen, speelpleintjes en een roeivijver, je kan het vergelijken met het Rivierenhof in Antwerpen.
    Wij bezochten uiteraard de rozentuin en kwamen daarna uit aan de Zoo die slechts 7,50$ kostte en die we graag bezochten.
    Aan de Greenbelt vonden we een GSM, in de tuin vonden we een haarborstel en op een picnictafel lagen zelfs autosleutels die we aan de Zoo afgaven, want die zullen ze zeker gaan zoeken! De GSM gaven we later af in het motel.
    De Zoo is in oppervlakte iets groter dan die van Antwerpen maar in Antwerpen zijn meer dieren, al bij al hebben we er toch twee uur rondgelopen.
    Dan op weg naar het luchboxzaakje waar we gisteren quiche hadden gekocht maar onderweg zagen we een Trader Joe, en toen we gingen zien waarom deze naam ons zo bekend in de oren klonk bleek het een voedingsmiddelensupermarkt te zijn, oh ja, Trader Joe van de Lidl of de Aldi die de Amerikaanse producten levert! We kochten soep en een microwave schotel en kerstomaatjes en we gingen terug richting Greenbelt. Ik leidde Dirk langs een Maclife store die een geautoriseerde verkoper is van Apple. Een beetje protest maar toen ik voorrekende hoeveel we uitspaarden op een Mini IPad ging hij toch akkoord.
    Het was verschrikkelijk warm, de 30° zullen wel benaderd of overschreden zijn? en we waren blij terug aan de Greenbelt te komen. Al van in het park waren we op zoek naar een saloon om een biertje te kunnen drinken en aan de Greenbelt was een restaurant met parasols en schaduw, gisteren zat het stampvol maar nu zat er niemand, dus gingen we vragen of we ook iets konden drinken zonder eetconsumptie. Eigenlijk was het alsof we in een klassezaak binnenkwamen met een zak van de Aldi en op sletsen. Geen probleem de kelner gaf ons zelfs de raad 5 min te wachten want dan was het happy hour. Dus konden we onze dorst lessen met een cocktail aan 3/4e van de prijs. Een reuze glas water werd al onmiddellijk gebracht, en de happy hour menu. Ik nam een Spanisch Sangria, maar wel veel straffer dan in Spanje en Dirk een Idaho Huckleberry, daarbij Calamares Frita en Tempura Veggies als hapje.
    Wat waren we blij om te kunnen drinken in de lommerte en ik met mijn pootje omhoog. Na een tweede consumptie rekenden we af want anders zouden we nog in zigzag terug moeten.
    Op de kamer een frisse douche, IPad installeren, een soepje eten en dan de weg voor morgen uitstippelen! Ondertussen is de hemel helemaal dichtgetrokken, volgens de TV kan er een thunderstorm van komen, het is al zoals bij ons even mooi weer en dan onweer.