Dublin Zoo

August 28, 2019 in Ireland ⋅ ⛅ 18 °C

Even uitslapen en uitgebreid gaan ontbijten daarna op de hop in/of bus voor de laatste rit van ons 48u ticket. We stapten uit aan de 1e halte en maakten een kleine wandeling door het mooi en verzorgde Phoenix park naar de Zoo. We kregen daar vermindering voor seniors + korting van de Dublin bus zodat we slechts 12,50€ inkom moesten betalen i.p.v. 17,50€.
    Het us een mooie zoo waar de dieren veel oppervlakte hebben om zich te verschuilen, dus veel wandelen en zoeken naar de beestjes. Onderweg vroegen we ons af hoe groot ze was in verhouding tot onze zoo’s, in elk geval groter dan die van Antwerpen maar in vergelijking met Planckendael konden we het moeilijk inschatten.
    Hier de Wikipedia gegevens:
    Antwerpen 11ha
    Dublin 28ha
    Planckendael 42ha
    Pairi Daiza 75ha
    Rond half vier hadden we alles gezien en wandelden we terug richting hotel.
    Dirk ging wandelen in de omgeving, ik nam de tram naar Dublin Centrum en ging winkelen Greta, Freddy en Matthias gingen een dutje doen en wat tv of You tube zien.
    Ondanks de mindere weervoorspelling werd het toch 20° met zon en wolken maar een prachtige dag. We beëindigden de dag in de bar met UNO en we amuseerden ons zoals grootouders dat met kleinkinderen kunnen doen op ouderwetse manier.