Viking Spash tour

August 29, 2019 in Ireland ⋅ ⛅ 17 °C

Voor Matthias en mijzelf had ik een Viking Splash Tour besteld omdat we deze bus/boten zagen rijden en omdat we daar zin in hadden. De anderen niet, dus die moesten dan maar inpakken en uitchecken. Wat vroeger ontbijten en om kwart vòòr 9 op weg naar de tram aan Heuston Station naar City Center en zo tevoet naar St Stephens Green waar de rit begon.
    Een hilarische gids en een rondrit langs (ondertussen) bekende en onbekende straten. Op aangeven van de gids riepen we OGAGH en deden we de mensen onderweg verschieten met onze Viking kreet 📣😲.
    De bemanning was voltallig en iedereen deed mee, met helm op en Viking kreet, dat maakte het plezant. Dat de Vikings rond 900 BC Ierland veroverden kwam ter sprake maar als je het juiste ervan wil weten moet je maar naar de serie ‘Vikings’ kijken zei de gids!
    Aan de Grand Canal Docks gingen we te water na het aanbrengen van floaters aan de bus/boot en zwemvesten aan ons, eigenlijk lachwekkend hoeveel veiligheidsmaatregelen er getroffen werden voor amper een kwartiertje in het water in een gesloten Dock. U2 (de rockgroep) heeft hier enorme investeringen gedaan en er waren magazijnen zoals in Antwerpen aan het eilandje die in dezelfde staat van restauratie waren, alleen de blote muren stonden nog recht.
    Na 1,5u terug op begane grond stapten we naar onze verzamelplaats waar we iets warm dronken en een toiletstop konden doen.
    Nog even langs Temple Bar voor een soep i.p.v. een pint en langs de Liffey terug naar het hotel om de bagage op te halen en een taxi naar de luchthaven te nemen.
    De terugvlucht had een uur vertraging en natuurlijk ging alles vlot zodat we veel tijd hadden om te window shoppen. Met een uur tijdsverschil landden we in Zaventem en na Matthias thuis afgezet te hebben en Greta en Freddy op weg naar hun huis uit te wuiven konden we om half 1 ons moede hoofd te slapen leggen op ons eigen bed. Het was een leuke reis, goed hotel en aanbevelingswaardige stad.