Pangandaran -> Yogyakarta

August 12, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 27 °C

Vandaag hebben we ons laatste dagje in Pangandaran gehad en hebben we weer een treinreis gemaakt van ongeveer 3 uur! We hebben nog even langs de zee gelopen in Pangandaran en zijn door een taxi van ons hotel naar Sidareya gebracht. Vanaf hier ging de trein naar Yogyakarta. Eenmaal aangekomen in Jogja (zo noemen Indonesische bewoners het) gingen we naar ons hotel. We hadden hier alleen een probleempje. De lakens van het bed waren erg vies en er was schimmel in de kamer. Onze maag stond op de kop en we hadden geen goed gevoel bij dit hotel. We hadden uiteindelijk na overleg tijdens het eten besloten dat we ons geld terug wilden en ergens anders ons verblijf zouden voortzetten. Dit was best wat geregel en uiteindelijk hebben we wat meer dan de helft van het geld terug gekregen. We hebben hierna 1 nacht in een ander hotel geboekt en 3 nachten in een weer ander hotel. Gelukkig was het hotel waar we 1 nacht gingen slapen helemaal prima. We hebben hier nog een biertje op de rooftop gedronken en zijn daarna gaan slapen.Read more