• Day 15

Death Valley

August 3, 2022 in the United States ⋅ 🌙 40 °C

Vandaag beloofde een heel warme dag te worden met een bezoek aan Death Valley, en dat werd het ook.

De voormiddag spendeerden we eerst aan het zwembad in Las Vegas, daarna zijn we gaan winkelen in de Walmart 🛒 en begonnen we onze trip naar Death Valley.

We aten een picnic met zicht op de Red Rock, waar het ook al warm was.

Na een heel eindje rijden kwamen we toe in Death Valley via de Old Spanish Trail Historic Route, waar we helemaal alleen waren (het was daar zoooo verlaten, je kan het u gewoon niet voorstellen 😯)

We hebben de hot springs bezocht, alhoewel we die niet echt gevonden hebben, Zabriskie point, één van de warmste plekken op aarde met daarbij nog eens een geweldig uitzicht (maakte de korte tocht in 45°C wel waard) en het Badwater, het laagste punt van Noord-Amerika vol met zout.

Als avondmaal was het een buffet in ons hotel, The Ranch at Death Valley.

Als laatste nog even aan het zwembad liggen en afkoelen, want het is hier om 21u15 nog 42°C (max dat we bereikt hebben vandaag én waarin we ook 5 min gewandeld hebben is 47°C 🥵).

We hebben hier ook de mooiste sterrenhemel die we al gezien hebben! 🌠⭐️