• Day 16

Death Valley en Mammoth Lakes

August 4, 2022 in the United States ⋅ ☁️ 11 °C

Na ons zelfgemaakte ontbijt in de hotelkamer en waarbij het buiten alweer 40°C was, was het tijd om naar de Furnace Creek Visitor Center te gaan voor het wereldberoemde 'temperatuurbord'.

Enkele stops stonden op de planning, zoals de sand dunes, Stove pipe wells, Father Crowler Vista Point...

We begonnen met bewolkt weer en 43°C, een beetje later kwam er onweer aan en was het nog slechts 19°C. We zijn in de hele reis al veel bordjes tegengekomen om te waarschuwen voor (flash) floods, maar deze keer was het voor echt! (en er stonden niet eens bordjes 🤭)
    Een beetje later was het wel minder tof want we hebben een omleiding moeten doen om tot onze eerste stop buiten National Park te geraken.

Dan deden we een picnic in Bishop en reden we door tot het volgende hotel. Wel hele tijd rijden in bewolkt weer en veeeel regen en onweer.

Daarna toegekomen, het hotel een beetje verkend en pita gaan eten in de gezellige village, zeker in de winter want dan zit het hier vol met skiërs. Er zit zelfs een baan met eitjes (zo noemen ze die cabinetjes) op het plein.

Nog even chillen in de hotelkamer want het is te koud om gezellig buiten een toertje te doen, en dan op naar de volgende dag met hopelijk toch iets beter weer om te kunnen genieten van de vergezichten in Yosemite!