• Day 17

Yosemite National Park

August 5, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag zijn we vertrokken in de regen en zo'n 12°C naar Yosemite Park via de Tioga pas, een 263 km. De stop bij Mono Lake hebben we niet gedaan omwille van het slechte weer.
    De eerste stop was Olmsted point, waar we snel een foto hebben genomen en dan verder hebben gereden.
    In Yosemite hebben we een aantal watervallen gezien, een trail naar de Lower Yosemite Falls gedaan, waar we onderweg 2 beren zijn tegenkomen en de rots 'El Capitan' die Tom Waes voor Tom testeron beklommen heeft, gezien.
    We hebben nog een paar mooie foto's genomen van de valley.

Daarna zijn we naar de Mariposa grove gegaan waar we de reuzensequoia's gezien hebben. Onderweg toch veel schade van de branden gezien. Slechts 1 shuttle bus in Mariposa en rijen wachtenden voor ons. We hebben dan maar de 3 km naar de parking beneden terug gewandeld en zo onze bezoeken aan de natuurparken afgesloten.

Na een half uurtje rijden zijn we aangekomen in Oakhurst, waar we eerst iets gegeten hebben voor we ingecheckt hebben in onze BW.