• Day 50

Day 50 > Mountain madness on New Years

January 1, 2020 in New Zealand ⋅ 🌧 13 °C

🇳🇿
    Rain is pooring down our new Mutha Hubba tent on the Routeburn track in Mount Aspiring National Park. What a different view en experience from yesterday. The weather was amazing. Blue sky and burning sunshine. We had some amazing views of the surrounding mountains.

After a very restless night (Spaniards celebrating New Year and mice around our tent) it hasn't stopped raining. The river is rising fast and thunderstorms are rolling in. We are talking about our hiking adventures from the last week in the Matukituki Valley and on the Routeburn track. It was great to spend some time in the 'wilderness'.

Today we were supposed to cross the river and do the western Routeburn track but we decided not to go because of the relentless rain, which the ranger calls a drizzle... Good thing we stayed in our tent, it is actually quite cozy. We spend time reading, talking about new years resolutions and plans for the future and catching up on our sleep.

We really enjoyed our hikes. You can see why in the pictures. It is amazing to be so close to the mountains again. Time is going by so fast. Only 6 more weeks. It is time to book out boat ticket to get back to the northern island.

Hopefully we will find some reliable wifi in the next few days so we can upload our adventures and pictures and call home.

For now we wish you a very happy, healthy and adventurous new year!

Update: the thunderstorms went on for hours last night accompanied by heavy rainfall. It was an adventure on its own. The river kept rising and rising... Luckily we kept everything high and dry.

---------
    🇳🇱
    De regen klettert op onze Mutha Hubba tent. We zijn op de Routeburn track in Mount Aspiring National Park. Wat een ander uitzicht en ervaring ten opzichte van gisteren. Het weer was fantastisch met blauwe lucht en brandende zon. Het uitzicht was ge-wel-dig.

Na een onrustige nacht (Spanjaarden die luidruchtig nieuwjaar vierden en muizen rond de tent) is het nog steeds niet gestopt met regenen. Het waterniveau in de rivier stijgt gestaag en onweer komt binnen drijven vanuit de verte. We liggen in de tent en praten over de wandeltochten van afgelopen week. Het was schitterend in de Matukituki vallei en nu op de Routeburn track. Het was heerlijk om tijd in de 'wildernis' door te brengen.

Vandaag zouden we de rivier oversteken en de westelijke Routeburn tak volgen, maar we besloten niet te gaan vanwege de aanhoudende regen, die de ranger motregen noemt ... Gelukkig konden we droog in onze tent verblijven, het is eigenlijk best wel gezellig.

We besteden tijd aan lezen, praten over goede voornemens en plannen voor de toekomst en halen onze slaap in. We hebben echt genoten van onze wandelingen. Je kunt zien waarom we zo genieten op de foto's. Het is geweldig om zo dichtbij de bergen te zijn.

De tijd vliegt voorbij. Nog 6 weken. Het is tijd om een ​​bootticket te boeken om terug te keren naar het noordelijke eiland. Hopelijk vinden we de komende dagen wat betrouwbare wifi, zodat we onze avonturen en foto's kunnen uploaden en naar huis kunnen bellen.

Voor nu wensen we je een heel gelukkig, gezond en avontuurlijk nieuwjaar!

Update: Afgelopen avond en nacht bleef het non-stop regenen en regelmatig zwaar onweren. Zouden we het droog houden? Het was een avontuur op zich. De rivier bleef stijgen en stijgen ... Gelukkig hielden we alles hoog en droog in onze nieuwe MSR tent.