• Day 59

Day 59 > Mighty Mt Cook and more

January 10, 2020 in New Zealand ⋅ ☁️ 14 °C

🇳🇿
    Last week went by so fast. We did some great hikes but took rest as well. It is only one more month before we have to get back home. We already had countless adventures and even more pictures.

The best 2 days of the last week and a half were definitely the days at the Mount Cook. It was very busy with tourists 😔 but the mountain and its surroundings were still breathtaking. See pictures. We did part of the Sealy Tarns track (but that was a bit much for me) and the Hooker Valley Track. It was a nice day with blue skies and lots of sunshine. Halfway I could not resist cooling my feet in the ice water of thd Hooker glacier. Pretty c.o.l.d.

After that we took a bit of a break. Spend some relaxing time at Lake Tekapo. Tonnie hiked up Mt John and I rescued some people on the campsite. Please don't go camping in bad weather and strong winds if you cannot put up your tent properly 😂

The drive up Arthurs Pass was a nice way to spend a rainy day. And yesterday we enjoyed the Christchurch Gondola and Bontanic Gardens. Because it is our anniversary this weekend I had 3 days and nights planned as a surprise for Tonnie. A nice hotel room with hottub and tasteful Thai food was waiting for us.

Today we are going to Akaroa on Banks Peninsula to stay at The Warf for 2 days. More surprises are waiting...

Kia Ora!

---------
    🇳🇱
    Vorige week ging zo snel voorbij. We hebben een aantal geweldige wandelingen gemaakt maar ook rust genomen. Het is nog maar een maand voordat we weer naar huis moeten. We hebben al talloze avonturen beleefs en nog meer foto's gemaakt.

De beste 2 dagen van de afgelopen anderhalve week waren zeker de dagen bij de Mount Cook. Het was erg druk met toeristen 😔 maar de berg en zijn omgeving waren nog steeds adembenemend. Zie afbeeldingen. We hebben een deel van de Sealy Tarns track gedaan (maar die beklimming was een beetje te zwaar voor mij) en de Hooker Valley Track. Het was een mooie dag met blauwe lucht en veel zonneschijn. Halverwege kon ik het niet laten om mijn voeten af ​​te koelen in het ijswater van de Hooker-gletsjer. Best wel koud brrrr.

Na al dat wandelen was het even tijd voor een kleine break. We hebben lekker ontspannen tijd doorgebracht bij Lake Tekapo. Tonnie heeft Mt John nog even beklommen en ik heb een paar mensen op de camping gered. Ga alsjeblieft niet kamperen bij slecht weer en sterke wind als je je tent niet goed kunt opzetten 😂

De rit naar Arthurs Pass was een leuke manier om een ​​regenachtige dag door te brengen. En gisteren hebben we genoten van de Christchurch Gondola en Bontanic Gardens. Omdat het dit weekend onze trouwdag is, heb ik 3 dagen en nachten gepland als een verrassing voor Tonnie. Een mooie hotelkamer met een bubbelbad en lekker Thais eten wachtten gistermiddag en avond op ons.

Vandaag gaan we naar Akaroa op Banks Peninsula om 2 dagen in The Warf te verblijven. Meer verrassingen zijn onderweg ...