• Day 43

Day 43 > Christmas in shorts

December 25, 2019 in New Zealand ⋅ ☁️ 9 °C

🇳🇿
    Merry Christmas everyone. It is Christmas morning and I can't sleep anymore. My feet, legs and back are sore and stiff from our hike yesterday.

It was a great hike and amazing views over Franz Josef glacier were promised. But they didn't tell us it was rocky, slippery and challenging. The Roberts Point track was supposed to be 11 kms return. But after 6 kms we still did not have glacial views.

We were already hiking for 2.5 hours, that's how demanding it was. I asked some fellow hikers who were coming back from Roberts Point how far it still was. Another 45 minutes, they said. You're half way. That was our cue to say it was enough. I was disappointed at first, but proud and happy later.

We made it back in one piece. We walked 4 swing bridges, one wooden staircase against rock wall and crossed many streams twice. We scrambled over rocks and used hands, feet and buttocks to get there and back again. It was fun and a excited at the same time.

Our celebratory dinner at Alice May Restaurant was very tasteful, delicious and satisfying. What a lovely way to spend Christmas eve.

So it will be a sore Christmas morning, with bruises on my butt from sliding over rocks. But we are together, happy and proud of the things we did and can do.

We wish you all a very merry Christmas. Love from New Zealand. And yes it is weird Christmas in shorts. (People ask us a lot). 😉

---------
    🇳🇱
    Vrolijk kerstfeest allemaal! Het is kerstmorgen en ik kan niet meer slapen. Mijn voeten, benen en rug zijn stijf en pijnlijk van onze wandeltocht gisteren.

Het was een geweldige tocht en prachtig uitzicht over de Franz Josef gletsjer was ons beloofd. Niemand had ons echter verteld dat het verder en zwaarder was dan op de borden aangegeven stond. De 11 km lange Roberts Point track was uitdagend met veel gladde rotsen en grote/hoge stappen. Na 6 km hadden we nog geen gletsjer gezien...

We waren al 2.5 uur aan het klimmen en dalen. Het was zwaar. Ik vroege en aantal wandelaars die op de terugweg waren hoever het nog was. Nog minimaal 45 min (in hun tempo). We waren volgens hen net over de helft. Dat was een teken dat we terug moesten keren. Ik was teleurgesteld, maar later ook weer blij en trots.

Uiteindelijk na 4.5 uur lopen keerden we weer heelhuids terug op de parkeerplaats. We hadden 4 hangbruggen, 1 houten trap langs rotswand en ontelbaar veel stroompjes en watervallen overgestoken (2 keer, heen en terug). We hadden handen, voeten en bibs nodig om over alle rotsen te klimmen. Het was leuk en spannend tegelijk.

Ons welverdiende maaltijd bij Alice May restaurant 's avonds (kerstavond) was heerlijk. Wat een mooie manier om deze dag af te sluiten.

Dus het zal wel een stramme en pijnlijke kerstochtend zijn met blauwe plekken op mn achterwerk van het glijden over de rotsen. Maar dat mag de kerstpret niet drukken. We hebben het fijn samen en zijn trots op alles wat we kunnen doen en beleven.

Wij wensen jullie allemaal fijne feestdagen vanuit Nieuw Zeeland. En ja, het is gek Kerstmis in je korte broek (we krijgen die vraag regelmatig) 😉