• Day 12–16

Pai

October 11, 2023 in Thailand ⋅ 🌧 22 °C

Matka jatkui Pohjois-Thaimaahan, vuoriston keskellä sijaitsevaan pikkukaupunkiin nimeltä Pai. Lensimme Bangkokista Chiang Main kaupunkiin, josta nappasimme autokyydin Paihin.

Minivan kyyti määränpäähän muistutti millaista matkanteko uusissa paikoissa voi välillä olla - jouduin kiemurtelevan reitin ja kuskin armottoman vauhdin takia pariin otteeseen helpottamaan oloa pysäyttämällä auton ja keventämällä vatsalaukkua. Vuoristorata oli 120km pitkä ja netin mukaan matkalle kertyi yhteensä 762 mutkaa - keskimäärin kurvien välillä oli matkaa siis noin 150 metriä, eikä käännökset olleet erityisen loivia.. Paluumatka olikin huomattavasti miellyttävämpi, sillä vuokrasimme mopon jolla ajoimme takaisin Chiang Maihin.

Länsimaisia turisteja ja erityisesti juhlijoita puoleensa vetävä Pai oli energinen ja palveluiltaan laadukas paikkakunta. Tunnelma ja viidakkomainen luonto muistutti Indonesian Balia. Jatkoon siis!

Myös Thaimaan pohjoisosissa ruoka oli herkullista, esim. paikallinen perinneruoka Khao soi (kuvassa). Lisäetuna pääkaupunki Bangkokia vieläkin halvemmat hinnat, joka tuntui välillä jopa mahdottomalta..