MichielAndInge China

July - August 2015
July - August 2015

Reis van Changsha naar Guilin

August 30, 2015 in China ⋅ ⛅ 28 °C

Vanmorgen zijn we begonnen aan onze 8 uur durende reis met een K-trein (slomer maar goedkoper). Hier ontmoeten we een aardige Chineese jongen die graag vanalles over Nederland wilde weten zoals, trouwen, leeftijd waarop je een relatie mag hebben van je ouders, kopen van een huis, belang van een studie en nog veel meer. Zo vertelde hij ons hoe het allemaal in China in elkaar stak en merkte we veel verschillen op.
    Aangekomen in Guilin konden we de taxi die door ons hotel geregeld was nergens vinden dus hielp onze vriend van de trein ons naar het hotel. Eerst een eind met de bus naar het centrum en daarna nog een heel stuk lopen omdat we niet zo goed wisten waar het hotel zich bevond.
    Zodra we het hotel hadden gevondnen werden we met open armen ontvangen en konden we merken dat ze zich zorgen hadden gemaakt om ons omdat de taxi chauffeur ons niet had gevonden.
    In de bar van het hotel hebben we voor het slapen gaan nog even een drankje gedronken.

Changsha

August 29, 2015 in China ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag zijn met een hogesnelheidstrein van Xi'an naar Changsha vertrokken. De reis duurde ongeveer 6 uur maar vloog snel voorbij. Aangekomen in Changsha zijn we na het inchecken gaan eten bijde Pizahut, waar ze naast Pizza een lekker bordje gefrituurde inktvisringetjes serveerde.
    Tijdens een korte wandeling naar de rivier kwamen we een mooi verlicht hotel tegen. Aangekomen op de brug was de skyline van changsha mooi verlicht!Read more

Reisplan verandert

August 28, 2015 in China ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag hebben we het reisplan omgeschopt omdat we graag eerder naar Guilin wilde gaan. Als eerst hebben we de treinen naar een dag eerder gezet en vervolgens de hotels omgeboekt. Gelukkig was dit geen probleem.
    In de avond zijn we tergelegenheid van de 12,5 bruiloft van Martine en Erwin (oom en tante van Michiel) gaan eten in een chinees fondu restaurant waar ze weinig Engels spraken. Natuurlijk was dit voor ons geen enkel probleem want de menukaart had plaatjes en was wel in het Engels;).
    Na een heerlijke maaltijd zijn we naar het hostel gegaan om daar wat lekkere biertjes te drinken uit een Beertower: gezelligheid!

Terracotaleger

August 27, 2015 in China ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag brachten we samen met de familie van Michiel een bezoek aan het Terracottaleger. Dit is de archeologische vondst van 9099 terracottabeelden die als grafgiften zijn meegegeven aan de eerste keizer van China, Qin Shi Huangdi. Het was prachtig om deze archeologische vonst met eigen ogen een keer te zien. Alle beelden zijn levensgroot en verschillend, zo heelft elk beeld een uniek gezicht en zijn haren tot in detail zichtbaar.
    Na deze prachtige ervaring zijn we met zijn allen gaan lunchen. Daarna hebben de kinderen getekend en heeft Michiel leren klaverjassen.
    In de avond hebben we een rondleiding gegeven in de moslimwijk. Onze wandeling eindigde in de starbucks waar de volwassenen lekker een koffie dronken op het terras en de kinderen speelde op het plein voor de belltower.

Verassing en bbq'en in xi'an

August 26, 2015 in China ⋅ ☀️ 29 °C

De tante en oom van Michiel zijn tijdens onze trip door China 12,5 jaar getrouwd. Deze middag kwamen ze toevallig ook aan in Xi'an. Ter gelegenheid hiervan hebben we ze verrast met een grootte bos bloemen die we voor aankomst in hun hotelkamer hebben geplaatst.
    In de middag hebben we lekker gerelaxed in ons hotel, waarna we 's avonds de minder toeristische plekjes op zochten. Zo kwamen we uit in een prachtig park met mooie vijvers. Hier waren de lokale mensen diverse sporten aan het beoefenen.
    Na het bezoek aan het park liepen we verder een wijk in. Hier kwamen we lokale chinezen tegen met een leuk bbq tentje. Met wat handen en voetenwerk konden we duidelijk maken wat we lekker vonden om te eten. Na een heerlijke bbq maaltijd zijn we terug gegaan naar hotel.

Relax dagje

August 8, 2015 in China ⋅ 🌬 30 °C

Nadat we lekker hadden uitgeslapen zijn we met de bus naar het park ten zuide van het meer teruggekeert om daar de rust opnieuw op te zoeken.
    Hier hebben we lekker kunnen genieten van het zonnige weer.
    In middag zijn we het centrum ingetrokken, hier kwam al snel de regen ons tegemoet. Waarna we als el besloten te gaan chillen in het hotel.Read more

Thee museum en West Lake

August 7, 2015 in China ⋅ ⛅ 26 °C

'S ochtends hebben we een fiets gehuurd om zo de stad te verkennen. Als eerst zijn we naar het thee museum gefietst. Hier was het heerlijk rustig, erwaren bijna geen touristen!
    Na wat te hebben geleerd over de chineese thee cultuur zijn we onze tocht vervolgt naar het meer van Hangzuo, West Lake, waar we in een parkje konde genieten van het uitzicht op het meer.
    Vervolgens hebben we over een brug gefietst die het meer als het ware ik tweeën splitst.
    Het meer is een touristen trek plijster in China, maar een park ten zuide van het meer is daarintegen net zo mooi maar veel rustiger omdat er weinig touristen waren. Hier zijn we even lekker tot rust gekomen totdat er donkere wolken aan kwamen en we snel terug fietste naar het hotel om hier te schuilen.
    In de avond was het gelukkig weer droog en zijn we lekker wat gaan eten in het drukke maar gezellige stadcentrum.

Reizen naar Hangzuo

August 6, 2015 in China ⋅ ☀️ 34 °C

Al vroeg namen we de tuktuk van het hotel naar het busstation van yangshuo. Hier zijn we op de bus gestapt naar Guilin. Vanuit Guilin namen we een 8 uur durende trein reis naar Hangzuo waar we in de avond areiveerde in een hostel iets buiten de stad.

Mountenbike &gezelligheid in het zwembad

August 5, 2015 in China ⋅ ☁️ 15 °C

Na een goede nachtrust zijn we voor de laatste keer op de fiets gestapt naar The Giggling Tree. Bij aankomst werden we warm ontvangen door de familie van michiel die diezelfde ochtend hier was aangekomen. Met z'n allen hebben we een heerlijke duik genomen in het zwembad. Na een gezellige lunch zijn we met z'n tweeën gaan mountenbike in de prachtige natuur. Weer terug bij The Giggling Tree hebben we nog een laatste duik genomen en lekker gegeten. Dit was helaas de laatste keer dat we de familie van Michiel in China tegen kwamen. Aangezien ze hun reis vervolgen naar Hanan en Hongkong en wij naar Hangzuo, Huanshan en Shanghai.Read more

Bamboevlot varen en zwemmen!

August 4, 2015 in China ⋅ ☀️ 30 °C

Vanmorgen waren we al vroeg uit de veren, snel even ontbijten en dan gelijk weer op de fiets naar The Giggling Tree. We kwamen daar aan om half10 de zon scheen en het was al lekker warm. Nadat we een bamboevlot hadden gereserveerd voor de middag zijn we meteen in het zwembad gesprongen!
    In de middag zijn we op de fiets gestapt en hebben we een mooie fietstocht met leuke binnen weggetjes genomen op weg naar ons bamboevlot.
    Heerlijk afgekoeld door de regen kwamen we aan bij de dragonbrige waar we onze 2uur durende bamboevlot rit begonnen.
    Het was zeker een mooie ervaring om op een bamboevlot op de rivier te varen! Vanaf het vlot hadden we mooi uitzicht op de bergen en het landschap.
    Na deze nieuwe ervaring zijn we terug gegaan naar de stad om daar nog even iets te eten.