Satellite
Show on map
  • Day 4

    Bled

    August 14, 2022 in Slovenia ⋅ ⛅ 14 °C

    Zo ik ben vanavond aangekomen in Bled. Met nog een kleine tussenstop daarvoor in Kransjka Gora. Aangekomen in mn hostel had ik eigenlijk meteen contact met mn kamergenoten. Daar werd gelijk gevraagd of ik mee wilde om wat te drinken, er was hier een klein "festival", een soort markt. Dat leek me wel wat, maar ik moest me eerst even opfrissen. Nadat ik had gedoucht ben ik eerst beneden bij de bar van het hostel even een biertje gaan halen. Daar ben sloot ik even aan bij een groep die fifa aan het spelen was. Deze kende elkaar ook niet allemaal, en er zaten ook meerdere andere solo-reizigers tussen. Meerdere britten, maar ook één uit Schotland, twee uit Frankrijk, één uit Portugal en ik uit Nederland uiteraard. Zij wilde voor een avondduik gaan in het meer van Bled en vroegen of ik meeging. Dat leek me wel wat. Maar ik zou ook nog naar het festival gaan met mn kamergenoten. Dus daar ging ik eerst even heen, daar wat gedronken. Op mijn beurt vroeg ik hun ook weer mee. En op die manier hadden we uiteindelijk een aardig grote groep die nog even voor een avonduik ging. Het meer was verrassend warm, zeker vergeleken met de ijskoude Soca rivier van vanmorgen. Was een leuke ervaring en erg veel mensen gesproken. Zeker ook leuk om weer de ervaringen te horen van andere solo-reizigers.

    Al met al een geslaagde dag met een mooi einde. Morgen het meer maar is verkennen in het daglicht, dan zal het nog mooier zijn. Nu lekker slapen.
    Read more