Satellite
Show on map
  • Day 5

    Vintgar Gorge

    August 15, 2022 in Slovenia ⋅ 🌙 16 °C

    Zo tijd om te slapen. Na de lunch ben ik nog naar de Vintgar Gorge geweest. Dit was zeker erg mooi om te zien, maar of het de 13 euro waard was voor entree en parkeren is discutabel. In 40 minuten was ik bij het einde en het is maar één kant op, terug moet je een andere weg die ook nog 40 min lopen is. Als compromis besloot ik mezelf op ijs te trakteren.

    Toen ik weer terug was bij het hostel, was ik eigenlijk van plan om te gaan zwemmen. Maar ik kwam nog met mensen tegen in de keuken, dus dat duurde allemaal wat langer. Ook moest ik nog eten halen, dat duurde ook weer 40 min. Dus uiteindelijk was het iets te laat om nog te zwemmen. Maar dat komt morgen wel goed. Ik heb wel heerlijk bij het meer mijn burger opgegeten. Daarna heb ik nog even op een terrasje gezeten met live muziek. Na het eten ging ik terug naar het hostel om mijn tas weg te brengen. In het hostel kwam ik weer mensen tegen en met hun ben ik nog wat gaan drinken. Dit was weer erg gezellig. Er waren ook weer wat nieuwe gezichten bij. Nog een Franse jongen en een jongen uit Zweden. Toevallig gaat de Zweedse jongen ook nog de hoogste berg beklimmen. Maar hij begint morgen en ik dinsdag. Alleen slaapt hij 3 dagen in bergen en ik twee. En op mijn tweede nacht slaapt hij in datzelfde berghut als ik. Dus die kom ik dan nog tegen en dan zullen we zeker even een biertje doen. Toch weer grappig dat het zo kan lopen.

    Morgenochtend ga ik SUPen met een gids op het meer van Bled. Dan zal ik onder andere het eilandje bezoelen. Verder wil ik morgen een beetje relaxen en zwemmen. Vandaag heb ik 19km gelopen, dus morgen even uitrusten voordat ik dinsdag aan mijn klim begin.
    Read more