Satellite
Show on map
  • Day 5

    Suppen + Bohinj

    August 15, 2022 in Slovenia ⋅ ⛅ 23 °C

    Zo, goedenavond. Iets later vandaag. Vanochtend heb ik gesupt op het meer van Bled. Dit was een tour met een gids. Het was echt super leuk en heel relaxed. Ik denk één van de meest relaxte dingen die je hier kan doen. De tour start om 9 uur, daardoor ben je de drukte een beetje voor en is het nog redelijk stil. Eenmaal verder op het meer is het al helemaal vredig stil. Het weer was ook perfect, dus mooi uitzicht op de bergen. En uiteraard lag het meer zelf er ook bijzonder mooi bij. Het suppen had redelijk snel onder controle, een stuk sneller dan de kayak. De gids was super aardig en sociaal, ze heeft ook nog foto's gemaakt. Die zal ik later weer uploaden wanneer ik ze krijg. Ook had ik nog het geluk dat de andere mensen die meegingen op de tour ook erg gezellig waren. Een Duits koppel en een koppel uit Engeland. Beide waren erg aardig en zo hadden we van te voren al een praatje en dat ging onderweg lekker door. Met de sup gingen we naar het eilandje op het meer. Daar kregen we een ijsje, die smaakte erg goed op de vroege ochtend. Daarna weer terug gepedeld naar het startpunt. Daar ben ik met de mensen van de tour gebleven en nog even een duik genomen in het meer. Ik ben erg blij dat ik heb gekozen voor de tour en niet alleen een los supboard huren, want dan loop je toch het contact mis met mensen.

    Rond 2 uur gingen we allemaal weer onze eigen weg. Ik besloot om naar het meer Bohinj te gaan. Dat is vlakbij Bled. Dit meer is wat groter dan Bled en minder toeristisch, maar ook erg mooi. Ik ben er donderdag ook als ik uit de bergen kom, maar dan wordt regen voorspelt. Dus ik wilde nu alvast even snel kijken met het mooie weer. Met 40 min tijden ben je er vanaf Bled. Ik heb lekker even een duik genomen en rustig langs het meer gezeten. Ook heb ik nog een waterval bezocht. Nu ben ik weer terug in Bled. Even wat eten en dan op tijd naar bed. Want morgen om 7 uur moet ik weer bij het meer Bohinj zijn om de bergen in te gaan.
    Read more