På tur i junglen

July 27, 2018 in Peru ⋅ 🌙 24 °C

Bare en lille tur på et par timer rundt om vores lodge bød på masser af spændende ting og sager.

På første billede ses et iron wood træ. Det er et af de højeste træer i junglen og bliver ekstremt gamle (som i 500 år!). Når en gren falder af, bruger araen hulrummet som rede ved at hakke det til med deres vanvids-næb. De bygger aldrig en rede fra bunden.

Det næste billede er en vandrepalme, som sætter nye rødder i den retning der giver mening ift sollys.

Billede 3 er en stor myretue, bygget af leaf-cutter myrer. Når forskere har åbnet op for deres bo, har de set at hver myre har sit “værelse”. Derfor størrelsen. Overalt i skovbunden kunne man se disse myrers stier, hvor de slæbte på hver deres lille del af et blad.

Vi fandt vores indre Tarzan frem og fik testet lianernes styrke. Henrik udnyttede sine skills fra barndommen på landet og klatrede dobbelt så højt op som alle os andre💪🏼

Det sidste billede er fra vores aftentur, hvor vi, uden succes, ledte efter caymans (alligatorer). Til gengæld var månen smuk og sejlturen hyggelig.