Satellit
Vis på kort
  • Dag 69

קיוטו - סיור מודרך

14. maj, Japan ⋅ ☀️ 25 °C

חזרנו לסיורים המודרכים של Localized, הפעם בקיוטו.
    קיוטו היא עיר מבוזרת, יש לה מספר מוקדי עניין רחוקים יחסית אחד מהשני, היא מלאה מקדשים מובנים עתיקים וכמעט שלא נפגעה במלחמת העולם השניה.

התחלנו את הסיור עם המדריכה Hiroka, שביקשה שנקרא לה הירו, ברובע גיון, הרובע של הגיישות. קיבלנו הסברים על ההיסטוריה של יפן ושל קיוטו. קיוטו נחשבת ביפן לחברה מאוד סגורה שמחמיצה פנים לזרים, כולל יפנים שלא מהעיר. האנשים בקיוטו לא ישירים, לדוגמא כשהשכנה אומרת 'הילד שלך חזק' היא מתכוננת לומר 'הילד שלך מרעיש'.
    המשכנו למקדשים בודהיסטיים ושינטואיסטיים, שם למדנו ששינטו פוגש את היפני הממוצע בלידה וחתונה, ובודהה פוגש את היפני במוות. יפנים צעירים פחות מחוברים לדת, ודת, כמו בהרבה מקומות היא עסק יקר.
    לפי השינטו בכל חיה וחפץ יש נשמה, גם בגרגיר אורז, אז אמא של הירו אמרה לה לאכול כל גרגיר בצלחת, וככה היא עושה יד היום.
    גם מקובל שאלת היופי שוכנת בשירותים ולכן כשמבקשים מהילדים לנקות את השרותים הם שמחים כי לפי האמונה הם יהיו יותר יפים. ולכן גם ביפן האסלה תמיד סגורה, כדי שהאלה ששוכנת בשרותים לא תצא לצינורות הביוב. בקיצור קלאסי סיפור שמבוגרים יש להם אינטרס לשמר בסביבה...

ביפן יש 13 זרמים בודהיסטיים, ואתה בוחר אם להיות שייך לזרם של אבא או אמא שלך. לי זה הזכיר חברות בקופת חולים בארץ כשהילדים נולדו 😊
    המשכנו דרך סמטאות צרות ומלאות תיירים למקדשים נוספים, ושמענו סיפורים נוספים על מנהגי קבורה ביפן.
    היה מאוד מעניין בעיקר בגלל הפן האישי של המדריכה.