• Day 75

לכבוד יום ההולדת ובר המצווה של אריאל קבענו להיום סדנת סושי לאריאל ולהורים.
    לפני הסדנה טיילנו במצודת ניג'ו, שם ראינו איפה השוגון קיבל את פני האורחים בחדרים עם ציורי קיר גדולים של חיות וטבע שנועדו להדגים את גדולתו וכוחו של השוגון על אורחיו.
    הסדנה התקיימה באנגלית, במטבח של קאורי, לתשעה משתתפים.
    היא החלה בהסבר על הטעם אומאמי, ואיך מכינים דאשי שהוא בסיס למרק מיסו ומרקים נוספים. למתעניינים דאשי כולל ציר של אצות קונבו ופתיתי דג מיובש.
    קיבלנו מתכון לג'ינג'ר מוחמץ ועברנו לדבר העיקרי. הסושי.
    היא חילקה אורז סושי שהוכן מראש לפי כמות המשתתפים והכנו תערובת חומץ להמשך הכנת האורז. את האורז הכנו בכלי במבוק מיוחדים שסופחים עוד מים מהאורז כך מתקבל סושי במרקם טוב יותר.
    אחרי הדגמה איך מגלגלים רול סושי כל משתתף גלגל רול עם חביתה, מלפפון ועוגת דגים fish cake.
    לאחר מכן הכנו כדורי סושי, לא ניגירי כי ניגירי זה של טוקיו. כדורי סושי מתאימים לביס ולכן יכולים להתאים לגייקו (גיישה בז'רגון של קיוטו) שנדחסת בבגד המסורתי.
    קיבלנו כוסית של שיכר שזיפים ואכלנו. היה יאמי.
    אחר הצהריים צפינו יחד בסרט 'הסמוראי האחרון' בנטפליקס, ויצאנו למקדש 'פושימי אינארי' המפורסם באלפי שערי הטורי (שערים של מקדש שינטו בצבע אדום/כתום שמרחיק רוחות רעות, או שערי אבן).
    הגענו לשם לקראת השקיעה לכן היה פחות חם ופחות צפוף, והשערים הוארו בחושך וקיבלו מראה שונה.