Satellite
Show on map
  • Day 4

    Drama!

    July 15, 2021 in Belgium ⋅ 🌧 15 °C

    Alles is ondergelopen... Dit filmpje maakte ik vanuit m'n hutje. Vannacht rond 3u werd ik wakker en keek ik naar buiten en stond de hut als een eiland met rondom alleen maar water. In paniek naar het hutje naast mij gegaan waar twee jongens logeerden. Die lagen nog heerlijk te slapen, maar waren blij dat ik hen waarschuwde. Ze konden nog net hun brommers in veiligheid brengen. Daarna aangebeld bij de camping eigenaar. Volgens hem was er niks aan de hand als het water nog niet in de hut stond 😬 Toen we naar het toiletgebouw liepen zagen we een vouwwagen helemaal onder water staan (zeker een meter hoog stond het water). Één van de jongens is er naartoe gezwommen om te checken of er niemand was. Er kwam geen reactie dus we hoopten dat ze veilig waren. Ik was eigenlijk wel een beetje bang geworden, dus gelukkig stelden de jongens voor dat ik bij hen kon blijven slapen in de hut.

    Vanochtend was het water niet heel veel meer gestegen. De jongens snurkte nog dus ik ging naar het restaurant. Zoals te verwachten viel was de bakker geen brood komen brengen. Gelukkig hadden ze nog wat in de diepvries liggen. M'n handen vol met stokbrood en koffie liep ik terug. En daar stond de politie met de camping eigenaar te praten. De politie zei dat er niemand meer mocht verblijven op de camping en dat we moesten evacueren. Tja... Dat is niet echt veilig met de fiets. Maar goed, eerst maar ontbijten. De jongens waren erg tevreden met het ontbijt en hielpen mij m'n fiets en spullen naar boven te brengen. En nu zit ik in het restaurant. Het crisisteam in NL, aka pa en ma, proberen uit te zoeken hoe ik hier veilig weg kan. De mensen van het restaurant willen mij met liefde naar het treinstation brengen, maar de treinen rijden niet .. Mocht ik niet weg komen, dan mag ik bij een gezin in de gîte (de enige hoge, droge accommodatie hier). Ondertussen loopt de camping leeg en verwachten ze dat het water nog hoger gaat stijgen. De jongens vertrekken zo met de brommer in de hoop ergens veilig te kunnen komen. En ik zit hier nog wel even. De burgemeester heeft verkondigd dat er in ieder geval tot maandag niemand in dit gebied mag verblijven in een tent etc. Gelukkig zit ik hoog en droog in het restaurant!
    Read more