Joined June 2020 Message

Ik ben gered!

July 15 in Belgium ⋅ ☁️ 16 °C

En we zitten op dit moment in de auto naar huis. Pfoehh wat een opluchting! Nu snel richting een overnachtingsplek voor we morgen richting huis rijden. Moe, maar zó blij dat ik daar weg ben. Bedankt voor het meeleven🤗Read more

Ariëtte van den BOS

SUPER !! wat een mooi bericht. !! We zijn blij en dankbaar dat de hulp is gekomen. 💪🙏. dikke knuffel 😘😘

Corry janmaat

Pfffff, wat fijn dat je door jou ridder gered bent.❤ Kalm aan , en rust maar lekker uit.💤 Dit kun je weer van je bucket list afstrepen.👍🤣 Fijne avond hoor❤

Antje Broersma

geweldig nieuws👍ff volhouden nog en je slaapt weer in de eigen bed 😍🚲

Drama!

July 15 in Belgium ⋅ 🌧 15 °C

Alles is ondergelopen... Dit filmpje maakte ik vanuit m'n hutje. Vannacht rond 3u werd ik wakker en keek ik naar buiten en stond de hut als een eiland met rondom alleen maar water. In paniek naar het hutje naast mij gegaan waar twee jongens logeerden. Die lagen nog heerlijk te slapen, maar waren blij dat ik hen waarschuwde. Ze konden nog net hun brommers in veiligheid brengen. Daarna aangebeld bij de camping eigenaar. Volgens hem was er niks aan de hand als het water nog niet in de hut stond 😬 Toen we naar het toiletgebouw liepen zagen we een vouwwagen helemaal onder water staan (zeker een meter hoog stond het water). Één van de jongens is er naartoe gezwommen om te checken of er niemand was. Er kwam geen reactie dus we hoopten dat ze veilig waren. Ik was eigenlijk wel een beetje bang geworden, dus gelukkig stelden de jongens voor dat ik bij hen kon blijven slapen in de hut.

Vanochtend was het water niet heel veel meer gestegen. De jongens snurkte nog dus ik ging naar het restaurant. Zoals te verwachten viel was de bakker geen brood komen brengen. Gelukkig hadden ze nog wat in de diepvries liggen. M'n handen vol met stokbrood en koffie liep ik terug. En daar stond de politie met de camping eigenaar te praten. De politie zei dat er niemand meer mocht verblijven op de camping en dat we moesten evacueren. Tja... Dat is niet echt veilig met de fiets. Maar goed, eerst maar ontbijten. De jongens waren erg tevreden met het ontbijt en hielpen mij m'n fiets en spullen naar boven te brengen. En nu zit ik in het restaurant. Het crisisteam in NL, aka pa en ma, proberen uit te zoeken hoe ik hier veilig weg kan. De mensen van het restaurant willen mij met liefde naar het treinstation brengen, maar de treinen rijden niet .. Mocht ik niet weg komen, dan mag ik bij een gezin in de gîte (de enige hoge, droge accommodatie hier). Ondertussen loopt de camping leeg en verwachten ze dat het water nog hoger gaat stijgen. De jongens vertrekken zo met de brommer in de hoop ergens veilig te kunnen komen. En ik zit hier nog wel even. De burgemeester heeft verkondigd dat er in ieder geval tot maandag niemand in dit gebied mag verblijven in een tent etc. Gelukkig zit ik hoog en droog in het restaurant!

Antje Broersma

ach meisje toch, als je maar veilig bent dat is het aller belangrijkste, sterkte met alles lief en stay safe 😍👍

Ariëtte van den BOS

Find penguins !! Nou onze pinguïn 🐧 Femke zat op een eilandje midden in de nacht. 🙈. terwijl het water langs haar heen stroomde. Even alarm geslagen en wacht nu op de hulp. 🆘️. Niemand mag het gebied in dus moet je maar roeien met de riemen die je hebt. Het is niet anders. Lief ❤ dat je in gîte mag logeren. wie weet hoe gezellig het is. (zo kom je nog eens ergens. ) Femke hou je taai ! Het komt goed . dus go !!! 💪💪💪. dikke knuffel 😘😘

Erik Ovinge

Hoi Femke, wat een ellende laat je lekjer verwennen in het restaurant. Jij bent in ieder geval veilig.

Zwemmen

July 14 in Belgium ⋅ 🌧 15 °C

Even een vergelijking... Rechtsboven was gistermiddag, linksonder was net. Het riviertje voor m'n hut begint het langzaam te begeven vrees ik. En dan te bedenken dat er morgen nóg meer regen gaat vallen. Ik zit hier voorlopig nog wel even 😲Read more

Henny Tweel

maak er maar wat van. na veeeel regen komt.. 🌞schijn.

Ariëtte van den BOS

CODE ROOD 😡 in de provincie Luik. ! en het rampenplan is ingesteld 😱 volgens het nieuwsbericht. En de regen 💦💦 gaat maar door. En jij maar zitten in je hutje 🙄 straks moet je nog geëvacueerd worden ! 🛳 met die rivier voor je deur. 🏞 maak je dat ook nog mee. Het is wel een héle bijzondere ( water ) fietsvakantie .dat kan je van tevoren niet bedenken en Iets om nooit meer te vergeten. Maar..... 🤔 het is nog even wachten en dan komt de zon 🌞. dus nog even geduld en hou vol 💪( jij kan dat zeker wel ) dikke knuffel 🥰🥰

Gerrit v.d.Bos

Dit had je ook niet verwacht toen je ging fietsen 🚴‍♂️lekker kunnen eten?.kan je wel warm blijven?.voor straks slaap lekker 🛌💗

Noodweer!

July 14 in Belgium ⋅ 🌧 13 °C

En toen was het nog steeds noodweer. Dus uit verveling schrijf ik hier maar even een stukje. Het internet is heeeeel slecht (mede door het weer) waardoor ik geen foto kan plaatsen, maar een stukje tekst moet lukken!

Een halve minuut naar het toiletgebouw lopen en ik ben helemaal doorweekt. De regen houdt niet op en ze voorspellen nog slechter weer voor vandaag. Ze hebben het zelf over meer regenval dan normaal in een kwart jaar 😱😱 Dus verplicht nog een nachtje in dit hutje logeren! Gelukkig heb ik ondertussen uitgevonden hoe het mini kacheltje werkt en zit ik lekker droog. Het riviertje voor m'n deur stroomt al 10x sneller dan gisteren en staat een stuk hoger. Oh! En de meeste kampeerders zijn vertrokken met de auto want het veld is één grote plas met water. Maar nu genoeg over de nattigheid.

Gisteravond heb ik gegeten in het restaurantje hier op de camping! Een hele aardige meneer bracht telkens het eten en maakte even een praatje. Na de maaltijd had ik toch rode wangen! Je zou denken dat ik de hele wijnvoorraad had leeggedronken, maar ik was heeeerlijk opgewarmd na het eten. En toen? Tja even gebeld met het thuisfront maar daarna zonder internet is het toch een beetje improviseren. Een paar weken terug had ik het AD gedownload om te lezen, dus daar kon ik nog bij! Dus de puzzelpagina opgezocht en alle puzzels gemaakt. Wisten jullie dat het AD een puzzelpagina heeft maar even verderop de Amersfoortse courant ook? Dubbel puzzelpret! Goed, toen ben ik toch gaan slapen.

En nu? Nu moet ik zo door de stromende regen naar de receptie er een nachtje bij boeken. Vandaag maar eens lekker lezen en ik heb een schriftje om wat te schrijven. Even een verplichte pauze voor ik weer thuiskom, misschien heeft het wel zo moeten zijn.

Anne Broersma

groeien doe je als je rust. heel verstandig om te blijven, het ziet er echt slecht uit. 😁👍

Corry janmaat

Ach Femke, wat jammer dat je nu daar net bent met het slechte weer. Hou vol lieverd, achter elke wolk schijnt de zon. Komt allemaal goed. ❤

Ariëtte van den BOS

Ach en nu zit je in je hutje in het bos waar zandpaadjes riviertjes worden. En als de campingeigenaar zegt dat het te gevaarlijk is om te gaan fietsen dan moet je maar in je dure maar droge hutje blijven kijken naar de lege camping die veranderd is in een modderpoel. dit kan heel rustgevend zijn. dus geniet ervan. 🥰🥰

July 13 in Belgium ⋅ 🌧 15 °C

Soms vallen dingen op z'n plek, zoals vorig jaar naar Santiago, soms wordt het gevecht alleen maar zwaarder. Ik twijfelde, ging toch, maar luister uiteindelijk naar mijzelf. En nu? Ik weet het niet. Morgen fiets ik naar een trein die mij naar Luik brengt. Misschien pak ik daar direct de trein naar Nederland, misschien blijf ik nog even hangen. De tijd zal het leren (cliché!). Bedankt voor jullie support 👋Read more

Erik Ovinge

Hoi lieve, sterke Femke we lezen je bericht en snappen je beslissing. Volgende week gewoon lekker in de Volvo stappen en dan zien we elkaar op Roudayrès! veel liefs en knuffels van Erik en Corinne 😘😘

Henny Tweel

volg je hart😍misschien na een nachtje slapen, besluit je richting het zuiden te gaan of toch met de trein. we gaan het morgen vanzelf zien. je bent in ieder geval heel dapper met welke keus dan ook.

Gerrit v.d.Bos

Hoi meisje wat een ramp al die regen.probeer je kleding te drogen, en iets warms naar binnen te krijgen. sterkte, Wat je ook besluit. liefs van opa💋💗

Trekkershut!

July 13 in Belgium ⋅ 🌧 14 °C

Helemaal koud en moe brrrr

Erik Ovinge

Kun je ook overnachten in diectrekkershut?

Ariëtte van den BOS

Zit je nu droog ? en is er verwarming ? zo ja 😁 dat zou toch een luxe zijn.

Anne Broersma

maar in ieder geval zit je nu droog en kun je ff uitrusten en opdrogen. 👍😁

Bahh

July 13 in Belgium ⋅ 🌧 14 °C

De wereld huilt met mij mee vandaag 😕

Anne Broersma

je bent nooit echt alleen.❤️

Corry janmaat

Zeker weten, je bent nooit alleen. Troost? wij hebben ook slecht weer 😒😘

Henny Tweel

nooit echt alleen 😍 maar we wensen je een zonnestraaltje als kameraad.

Erik Ovinge

Kop op Femke, het betere weer komt eraan.

Gatsie!

July 13 in Belgium ⋅ 🌧 14 °C

Dat is lekker wakker worden.... Keiharde regen op m'n tentje. Tien minuten gewacht en toen in de miezer snel opgeruimd. Nu ontbijten in de voortent van een lege caravan. De eigenaresse was zo lief dat ik hier gebruik van mocht maken :)Read more

Anne Broersma

dat is aardig van de camping eigenaar. lekker ontbijten en dan weer op de pedalen. go Girl! je kan het topper.❤️

Erik Ovinge

Hoi Femke zet em op vandaag.

Ariëtte van den BOS

De hele morgen bekijk ik al de weerkaart van België, buienradar enz. 🥺 maar mocht je nog wat tranen over hebben stort ze er maar bij niemand die het ziet. 😭💦💦. maar ze zeggen na regen komt zonneschijn 🙏⛅🌞 ik blijf voor je duimen 🤞🤞🤞🤞 dus dappere Femke zet hem op 💪😘😘 ik ga nog even verder met buienradar........

Avondmaal

July 12 in Belgium ⋅ ☁️ 19 °C

Okee een beetje een gekke combi, maar wel voedzaam! Pasta met tomatenprut en daar doorheen doperwten en worteltjes. En zie mij eens slim zijn!! De overige tomatenprut kan in het potje mee voor de volgende dag 🤓Read more

Corry janmaat

Wat een gave foto. Ennn ik zie alweer een grote smile. 😁

Miranda Broersma

ziet er lekker uit. Ga maar goed oefenen met koken👍🏼🤣. daar heb ik straks alleen maar profijt van🤣🤣🚴

Karin Boonen

ziet er uit als een echte studentenmaaltijd:-)

Camping!

July 12 in Belgium ⋅ ☁️ 19 °C

Nouuu ik ben op een camping. Heb vandaag al meer gehuild dan vorig jaar naar Santiago, maarrrr we zijn er. Er is slecht weer op komst dus snel m'n tent opzetten! En ik heb madeleines gekocht om mezelf op te vrolijken, zal vast helpen ;p

Oja! Ruim 70km op de teller en alleen maar heuvel op. Wat zal ik lekker slapen!!

lekker stuk getrapt hoor. Madeleine verdiend. 👍❤️

Ariëtte van den BOS

Dapper hoor femke om toch door te zetten. Een overwinning op jezelf. ! 👍en niet je fiets in de berm te gooien. Pittig bergen beklimmen 💪🚴‍♀️ en toch maar door gaan !! een diepe buiging voor je. nu lekker uitrusten en morgen zie je wel weer. 😘😘

Kees 't Hart

pittige tocht. Als het helpt wil ik ook wel een paar traantjes laten hoor maar ik denk dat je sterk genoeg bent om lekker door te trappen.