Dag 3

June 9, 2023 in Morocco ⋅ ☁️ 15 °C

Vandaag naar het Atlas geberte in Imlil. Na een heerlijk ontbijt melden wij ons bij de receptie waar de chauffeur al op ons zit te wachten. Na 1,5 uur in de taxi komen Wij aan op de plek van bestemming. Wederom wacht er een vriendelijk jongenman die onze wandel capaciteiten test op de eerste 250 meter. Het is steil omhoog maar we houden hem goed bij. Had niet veel langer moeten duren, haha. We zijn goed gekeurd en maken een stevige wandeling rond Imlil. Eerst bezoeken we een waterval, vervolgens het hoogste dorp. Na ca. 2,5 uur schuiven wij aan in een Marokaans huis en krijgen een traditionele lunch. Op vrijdag is dat couscous. De gids had ons al laten verheugen op een tajine maar had zich in de dag vergist. De couscous was heerlijk. Hierna gaat de wandeling verder naar beneden en lopen we langs het huis van de gids en door zijn dorp.
    Beneden blijkt de chauffeur op o s gewacht te hebben en dezebrengt ons weer naar Marrakech. Waar wij nog even poedelen in het zwembadje van het hotel om vervolgens in de schaduw op te drogen.
    In Marrakech was het vandaag wat warmer, maar in de bergen was het een heerlijke temperatuur.