• Day 6

Tempel och kejsare

June 6, 2019 in Vietnam ⋅ ☀️ 38 °C

Igår skrev jag inget. Man behöver ta lite pauser ibland. Det är ansträngande och stressigt att skriva footprints varje dag. Vi besökte iaf en flytande fiskeby, åkte båt och åkte flygplan.

Idag började vi dagen genom att sticka till gamla kejsarens palats. Det var fint där och vi såg mycket saker. Redan på morgonen var det varmt som stryk och man var nära att dö.

Resten av förmiddagen var rätt tråkig. Vi stack till det sjuttiåttonde templet som vi varit på under denna resan. Man blir lite trött på det tillslut eftersom det är samma saker hela tiden. Vid denna tidpunkten hade det också blivit riktigt varmt så man gick runt med rinnande panna och blöt röv. Efter det besökte vi en kejsares grav. Men tydligen var det en fake grav och man har egentligen ingen aning om vart den där jävla kejsaren är begravd. Så det blev inte intressant på grund av det.

Vi åkte också båt. Det var helt okej men man har åkt mycket båt på senaste tiden.