Satellite
Show on map
  • Day 7

    Bilresa och berg

    June 7, 2019 in Vietnam ⋅ ☀️ 33 °C

    Idag åkte vi bil i fyra timmar. Det var sådär eftersom jag satt ihopträngd där bak under halva resan. Jag kunde inte fälla ner stolen och mina ben fick inte plats eftersom Evert fällt ner sitt säte 180 grader. "Struggles of being tall". Vi tog två pauser; en gång på ett berg och en annan gång på ett random ställe.

    När vi var framme i staden gick vi femtiotusen trappsteg för att komma till ett tempel. Det var jobbigt eftersom jag har svaga ben och jag literally gick i en bastu. Templet var fint men det fanns fladdermöss. Jag var rädd att de skulle flyga nära mitt huvud eller lägga en donkey-shit på mig. Jag och Arvid hade också bestämt oss för att skaffa en glass, men insåg ganska snart att det var en dålig idé. Jag blev lite kladdig och fick glass på händerna. Jag trodde det var illa, men det var innan jag såg Arvid som hade blivit tvungen att springa iväg och tvätta sig efter att fått glass överallt. Denna dagen insåg jag också att jag var klumpig.
    Read more