Satellite
Show on map
  • Day 14

    Fyra hotellrum på ett dygn

    June 14, 2019 in Vietnam ⋅ 🌫 29 °C

    Vi lämnade vårt hotellrum kl 16 och drog till flygplatsen. Arvid mådde illa och jag var rädd att han skulle släppa en kräkpöl på flygplatsen, men vi överlevde...

    Vi kom fram till ett skithotell med sunkiga rum som låg bredvid en nattklubb som spelade musik som lät högre än pappas pruttar. Jag sov två timmar i natt på grund av musik, en grodjävel och en Arvid som knäade mig i röven hela natten. Både frukosten och lunchen var slut så vi fick ta typ det sista som gick att välja. Vi fick höga förväntningar när vi fick chansen att byta rum, med egen pool och större sängar. Men de rummen var inte mycket bättre. Vår pool hade en trasig lampa och min overprotective mamma trodde vi skulle dö av elektrisk chock, så vi fick inte bada där. När vi skulle till stranden tror jag att chauffören som skjutsade dit oss hörde fel om vart vi skulle. Vi sa "strand" men han tog oss till ett ställe som mer såg ut som en soptipp.

    Vi fick äntligen byta hotell och hamnade på ett mycket bättre ställe. Det var fräscht och väldigt nice. Nu sitter vi på en restaurang med mätta magar och nöjda leenden.
    Read more