• Day 120–122

Negombo, Sri Lanka

January 24 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 30 °C

Vi forlod Thailand på værdig vis men på den måde at vi allerede var i lufthavnen klokken 12 formiddag og skulle vente på flyveren klokken 20. Heldigvis gik ventetiden hurtigt for vi havde fået plads i en lounge fordi vi er sådan nogle gode medlemmer af Trip.com. I hvert fald fik vi tiden til at gå med at nyde alle de lækre retter på buffeten. Så fløj vi til Colombo det tog cirka 3 timer. landede fik en taxa ud til vores lille hotel. Her opstod det første problem for klokken var blevet 23 og porten var lukket og ingen lukkede op. vi ringede på vi bankede på og heldigvis var der en af de andre gæster der hørte os og kom og lukkede os ind han fik også fat i værten der kom og anviste vores værelse. Vi var her kun lige denne ene nat og tak for det for det var nu ikke noget specielt. Vi flyttede lidt op af kysten til hotellet The Ocean Pearl og var her to nætter. Hotellet var heller ikke noget særligt her det var meget slidt. det mest positive Var den ganske udemærkede swimmingpool. Vi fik gået nogle km i nærområdet og var flere gange nede på stranden hvor de lokale arbejdede med fisk ment på den måde at fisken blev fileteret og så blev de lagt til tørre et par døgn og så blev de samlet ind pakket i papkasser og kørt til Colombo. en frygtelig arbejdsproces i en frygtelig stank. Vi skal også lige nævne at der er så varmt vi tror det er det varmeste vi har oplevet på rejsen cirka 35° grader og høj luftfugtighed.Read more