• Day 5

Siargao skutr tour - Magpupungko pools

October 27, 2018 on the Philippines ⋅ 🌬 29 °C

Dalsi zastavkou ma byt malebna scenerie s praktickym vyuzitim na jedne slavne plazi - prirozene bazenky ve skale, v nichz lze plavat a snorchlovat.

Odbocku z hlavní silnice nejdriv o par km minu, protoze chci stihnout sraz s JR v Pacifiko vice na sever. Pak si ale rikam, ze by byla skoda tohle vynechat, a tak se zastavuji, pisu JRovi o zpozdeni a obracím.

Plaz je oplocena, s velkou branou a parkovistem pro skutry, typicky pod bambusovou strechou. Tak 8lety kluk na me mava, abych zastavil, ukazuje mi nejblizsi volne misto. Za 20 p parkovneho mi na riditko uvazuje prouzek z palmoveho listu. Roztomile :).

U brany mi pan vstupenka říká, ze dnes se neplave, neb v oceanu radil tajfun a jsou velke vlny. Na oplatku nechce oficialnich 50 p vstupu na udrzbu a uklid plaze.

S tim uklidem to mysli Filipinci opravdu vazne. I tady jsou cedule, anglicky nabadajici všechny návštěvníky k cistote a odneseni všech svych odpadku. Nechybi dokonce ani specialni klicky na petlahve. To se mi libi.

Plaz je piscita, ve vode se skalnatym podlozim. Vlny doslova busi o breh. Vedro je spalujici. Potkavam dobre vypadajici restauraci - hura, maji vegetariánské curry! Takze jedno s rejzi, plus mango koktejl. Zeleninove kari mi naservirovali s hrnkem horke vody, v niz je zapíchnutá vidlicka a lzice. Na zelene minipapricky, lezici vedle malinkate limetky, si netroufám. Stacilo mi jednu opatrne zakousnout... Mango shake s ledem je naprosto famozni. Muj oblibeny napoj.

Nasleduje uzasne klidne stravnicke intermezzo. Po skonceni jen lituji, ze uz v zaludku nemam misto na vypiti mladeho kokosu z blizkeho stanku. Par fotek plaze, sms JR ze uz jedu.

Kluk z parkoviště pobavil. Vida mne prichazet, stroji se za terenni Hondou 125 a kyve na me: "This one, sir?" Uprimne se smeju, za jakyho drsnaka me tu maji, a ukazuju na osuntelou pronajatou skutrikovou sestricku. Kluk odvazuje palmovy "listek" a uz frcim.

Pristi zastavka vesnice Pacifico, raj to surfaru.