Rejse til Ucluelet

August 4, 2018 in Canada ⋅ ☀️ 17 °C

I dag sagde vi farvel til den nordlige del af Vancouver Island og kørte over til den vestlige del, nærmere betegnet byen Ucluelet. Køreturen varede næsten 6 timer og vi var fremme ved 15 tiden. Første stop på turen var det lokale turistbureau, hvor vi igen fik indsamlet et bjerg af brochurer. Vi har endnu ingen specifikke planer for hvad vi vil se herovre. Da vi skulle hente vores nøgler, blev vi overfuset af en energisk udlejer, der snakkede konstant i et kvarter mens hendes to små hunde slikkede på vores ben. Da hun endelig stoppede sin talestrøm, vidste vi knap nok hvilken hytte vi skulle have. Vi fandt den dog ret hurtigt, det er uden tvivl det mest luksuriøse sted vi har haft, se nedenstående billeder. Om aftenen var vi rundt i byen og fik handlet ind. I butikken gik de meget op i at reducere plastikspild, så man kunne få gratis papkasser til alle sine varer. Det var ikke muligt at købe plastikposer, kun papkasser, poser af genbrugs papir samt stofposer. Dette kunne Danmark lære af.Read more