Roy Peters

Joined June 2019

Schiphol

September 1 in the Netherlands ⋅ ⛅ 16 °C

We zijn weer geland, we hebben een goede reis gehad! We zijn weer in ons kikkerlandje, na een geweldige reis!

Joburg (Johannesburg)

August 31 in South Africa ⋅ ☀️ 18 °C

Laatste dag van onze vakantie. We hebben vandaag de Hop on Hop off bus genomen om toch een indruk van Joburg te krijgen. Ook hier zijn de verschillen groot, de ene straat straalt rijkdom uit, terwijl je om de hoek weer echt armoede tegenkomt. In de wijk Bloemfontein even uitgestapt, daar kwamen we in een trendy Food hal, waar je eten uit verschillende landen kon kiezen. Het was daar erg druk dus kozen we uiteindelijk voor een Turks eettentje. Nog even in het zonnetje bij ons hotel. Daar komen ze eerder speciaal voor ons zodat we met een volle maag naar het vliegveld gaan. Vanavond om 11.00 uur gaan we de lucht in!
    We hebben hier in Zuid Afrika 5000 km afgelegd met de auto!

Johannesburg

August 30 in South Africa ⋅ ☀️ 22 °C

Vandaag naar Johannesburg, naar de Aero Geast Lodge. 350 km in totaal gereden onderweg koffie met gebak en fastfood bij de "Steers". Vanmiddag op tijd aan gekomen en lekker gerelaxed aan het zwembad

Panorama route & Orighstad

August 29 in South Africa ⋅ ⛅ 21 °C

Vandaag staan de laatste highlights van de Panorama route op het programma. De Bourke luck potholes, de Three rondavels (lijkt op ronde huisjes waar vroeger de Xhosa stam in woonde), de Eco Caves. De Potholes waren erg mooi, de Rondavels leken echte hutjes en de Eco Cave was een verassende ervaring. Voordat we bij de kassa kwamen werden we door iemand opgevangen die zich voorstelde als een vrijwillige gids in opleiding, omdat het erg druk was bij de kassa met heel veel schoolkinderen stelde hij ons voor om eerst de Caves te doen en dan te betalen. Hij had ook een sleutel van een andere ingang. Prachtige tour gehad
    De eerste ruimte was de Madonna room, daar zie je een door de natuur gevormd Madonnabeeld , verder zag je veel dieren met veel verbeelding. Buiten vroeg hij een beoordeling in een boekje te schrijven en vroeg hij tip geld, dat is hier niet raar want je geeft hier iedereen tip geld. Daarna bij de kassa stelde hij voor om het entree geld voor ons bij de kassa te betalen omdat het nog steeds erg druk was. Dit bleek niet waar dus hebben we zelf betaald aan de kassa. Hij bleek een betaalde gids te zijn en eerst de Cave in en dan betalen dat is niet echt de bedoeling hoorde we later. Dit hoorde we tijdens het lunchen bij de Cave. Slimme jongen!

We hebben vandaag heel veel highfives en knuffels gekregen van zwarte schoolkinderen die we bij de verschillende highlights tegen kwamen, heel bijzonder, alsof wij voor hun heel bijzonder zijn, onze dag kon niet meer stuk na zoveel knuffels!

Daarna door naar onze allermooiste overnachting. Onze verwachting was groot en het was nog mooier dan we hadden verwacht. Prachtige kamers, heerlijk eten, eindelijk Bobotie gegeten.

Panorama route en Graskop

August 28 in South Africa ⋅ ☀️ 25 °C

Vanmorgen na een lekker ontbijt afscheid genomen van de unieke plek waar we 3 nachten hebben geslapen. Ook afscheid genomen van de 6 Hippo,'s die ons vermaakt hebben als we in de middag op het terras zaten.
    Op weg naar de Panorama route en Graskop waar we gaan slapen in de B&B Autumn Breeze Manor. Onderweg langs de Panorama route verschillende watervallen (Mac-Mac, Berliner en Lisbon) en uitzichten (God's Window) gezien. Tussen de middag heerlijke krokodil gegeten!Read more

Krugerpark

August 27 in South Africa ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag een game drive naar het Krugerpark vanuit onze Lodge met de grappige chauffeur Steven! Vandaag hebben we een luipaard gezien in actie met een hyena die zijn prooi had afgepakt, echt onwijs gaaf! We hebben dus de Big Five gezien, hoera! ( Olifant, Waterbuffel, Leeuw, Luipaard en Neushoorn) we hebben ook de Ugli Five gezien vandaag( (Gnoe, Zwijn, Gier, Hyena, Southem Grond Hornbill, een vogel)
    Ontbijt en lunch in het Krugerpark genoten.
    Vandaag nog even op het terras gezeten, de Nijlpaarden waren erg rustig vandaag in de rivier Heerlijk gegeten vanavond in de Lodge, impala potjie, stoofvlees.

Hazyview. Krugerpark

August 26 in South Africa ⋅ ☀️ 33 °C

We zijn gisteren laat aangekomen in Hazyview, in de Sabie River Busch Lodge. Prachtige accommodatie waar we slapen in tenten. We staan aan de Sabie River, waar Nijlpaarden in zwemmen, gisteren stonden er ook 2 Olifanten, terwijl we op het terras Kudu, een soort hert, zaten te eten. Fantastisch gewoon!
    Vandaag zijn we met onze eigen auto via de Paul Kruger Gate het Krugerpark in gereden op zoek nog naar de laatste beesten die we nog niet gezien hebben zoals, wilde honden, hyena's, luipaard, leeuwen en andere katachtige.
    En ja, er kunnen er weer 2 van ons lijstje schrappen want we hebben leeuwen en hyena's gezien!
    In de middag terug gereden naar onze Lodge voor de lunch en nog even heerlijk relaxed op ons terras met uitkijk over de rivier met "onze eigen" Hippo's.

Millwane park, Matenga cultural village

August 25 in South Africa ⋅ ☀️ 30 °C

Heerlijk geslapen in onze Behive. Vroeg op gestaan voor een Sunrise drive, deze in plaats van de avond game drive, deze kon niet doorgaan doordat we te laat aankwamen gisteren! In dit park vooral veel soorten bokken en antopen en krokodillen gezien. Wat opviel was dat het park daar prachtig groen was, ze hebben al wat regenbuien gehad in Swaziland. Genoten van de zonsopgang!
    Daarna in het park nog een heerlijk ontbijt, lopend buffet, gedaan voordat we weer verder gingen.
    De volgende activiteit was naar de Matenga cultural village. Daar hebben de kleurrijke zang, dans en wonen van het vroegere Swazi volk gezien. Echt de moeite waard!
    De rit ging daarna verder naar Sabie River Bush Lodge, deze ligt tegen het Krugerpark aan.

Swaziland

August 24 in South Africa ⋅ ☀️ 24 °C

Vandaag naar Swaziland gereden, helaas de hele dag omdat we de weg zijn kwijtgeraakt! We reden over een verschrikkelijk smal pad de bergen in, dit liep dood, dus moesten we dezelfde weg weer terug, dat was best eng en zonde van de tijd. Bij een benzine station zei de pompbediende, "you are lost". Daar waren we zelf ook al achter gekomen, hij wees ons de goede weg! We kwamen om 19.00 uur aan in het donker in het Millwane national park. Daar konden we gelukkig nog aan schuiven voor het lopend buffet. We slapen in een Behive, een vroegere hut van het Swazi volkRead more

Sodwana Bay

August 22 in South Africa ⋅ ☀️ 25 °C

Gisteren aangekomen in Sodwana Bay, ons resort heeft dezelfde naam. We zitten in een mooi houten huis. Op het park lopen veel apen en nhinhala"s een hergachtige rond. Vandaag kwam een aap ons huis in en pikte een appel uit de keuken.
    We zijn vandaag wezen snorkelen, de boottocht was al een hele leuke onderneming ivm een wilde zee.
    Morgen nemen we een dagje rust aan het zwembad

Never miss updates of Roy Peters with our app: