Panorama route & Orighstad

August 29, 2019 in South Africa ⋅ ⛅ 21 °C

Vandaag staan de laatste highlights van de Panorama route op het programma. De Bourke luck potholes, de Three rondavels (lijkt op ronde huisjes waar vroeger de Xhosa stam in woonde), de Eco Caves. De Potholes waren erg mooi, de Rondavels leken echte hutjes en de Eco Cave was een verassende ervaring. Voordat we bij de kassa kwamen werden we door iemand opgevangen die zich voorstelde als een vrijwillige gids in opleiding, omdat het erg druk was bij de kassa met heel veel schoolkinderen stelde hij ons voor om eerst de Caves te doen en dan te betalen. Hij had ook een sleutel van een andere ingang. Prachtige tour gehad
    De eerste ruimte was de Madonna room, daar zie je een door de natuur gevormd Madonnabeeld , verder zag je veel dieren met veel verbeelding. Buiten vroeg hij een beoordeling in een boekje te schrijven en vroeg hij tip geld, dat is hier niet raar want je geeft hier iedereen tip geld. Daarna bij de kassa stelde hij voor om het entree geld voor ons bij de kassa te betalen omdat het nog steeds erg druk was. Dit bleek niet waar dus hebben we zelf betaald aan de kassa. Hij bleek een betaalde gids te zijn en eerst de Cave in en dan betalen dat is niet echt de bedoeling hoorde we later. Dit hoorde we tijdens het lunchen bij de Cave. Slimme jongen!

We hebben vandaag heel veel highfives en knuffels gekregen van zwarte schoolkinderen die we bij de verschillende highlights tegen kwamen, heel bijzonder, alsof wij voor hun heel bijzonder zijn, onze dag kon niet meer stuk na zoveel knuffels!

Daarna door naar onze allermooiste overnachting. Onze verwachting was groot en het was nog mooier dan we hadden verwacht. Prachtige kamers, heerlijk eten, eindelijk Bobotie gegeten.