Joined June 2019

Eindelijk een stad, Helsinki

June 17, 2019 in Finland ⋅ ⛅ 22 °C

We wisten waar we naar toe zouden gaan, Helsinki! Maar om daar te komen was het een rit van minimaal 7 uur te gaan. Hop in de auto en gas erop. Goede gesprekken en de pracht van natuur deden ons bijna doen vergeten dat we een missie te volbrengen hadden. We moesten op zoek naar de grootste houten kerk ter wereld en die hebben we gevonden hoor. Een imposant meesterwerk waar de mond even van openstond. Na dit hoogtepunt van de dag zijn we weer doorgegaan richting de camping net buiten Helsinki waar we in de avond nog even met de metro de stad in zijn gegaan om nog snel wat van de stad te zien. Ook hebben we samen met team 19 nog een hapje gegeten. Al met al, weer een geslaagde dag!Read more

Naar de top van de Ukko Koli

June 16, 2019 in Finland ⋅ ☀️ 21 °C

Met een frisse douche begonnen we weer aan een nieuwe dag met weer een aardige rit voor de boeg. We hadden het plan om richting de meren van Pielinen te rijden waar we ook langs een berg zouden komen. Geen idee wat we ons hierbij moesten voorstellen maar we gingen ervoor. Benzine erin voor het busje, koffie voor de jongens, en gaan! Vele bomen en watertjes verder kwamen we aan bij de Ukko Koli. Er was geen woord gelogen over het feit dat het hier beeld schoon was. Een verborgen plek wat ook nog eens een skigebied bleek te zijn. Na het bezoek aan de verg vonden we een camping plek ergens midden in het bos waar we ons kamp voor die nacht hebben opgeslagen.Read more

Op de camping in Muhos

June 16, 2019 in Finland ⋅ ⛅ 20 °C

Het beloofde weer een lange dag te worden met vooral lange stukken weg. Veel kilometer stonden daarom ook op de planning. We verlieten onze wilde kampeer plek waar we tevens ook afscheid namen van de teams die naar Rusland zouden gaan.
    De opdracht van die dag was op zoek gaan naar de kerstman die op het zuidelijke poolcirkel zou wonen. Gelukkig hebben we hem ontmoet maar was het niet mogelijk ons bezoek vast te leggen. De kerstman rekent aardige prijzen op souvenirs, laten we het daar maar op houden.
    Tijdens de rit na het bezoek aan de kerstman zijn we op de hoogte gebracht dat een aantal teams zich op de camping in de buurt van Muhos bevonden. We waren inmiddels al een eindje verderop dus zijn we omgedraaid om de gezelligheid op te zoeken. Het was een heerlijk avondje, op de muggen na dan weer.

Wildkamperen aan het Inarijärvi meer

June 14, 2019 in Finland ⋅ ☀️ 16 °C

Na de koude Noordkaap stond Finland weer op de route. Een prachtige mooie omgeving met eigenlijk alleen maar bomen en water. We blijven tegen elkaar zeggen dat het net lijkt alsof je door een promo film heenrijd. We hebben er weer aardig wat kilometers opgezet en na een tip uit de groepsapp hebben we ons kamp opgeslagen samen met een aantal andere teams. Tijdens de gehele trip hebben we een aantal opdrachten te vervullen waar we er twee in een keer hebben kunnen doen. Een gezellig avond werd het met een mooi vuurtje. Op naar de volgende etappe!Read more

Noordkaap, here we come!

June 13, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 4 °C

Naar deze dag keken we erg uit. Op de kaart beloofde het al een mooie route te worden en dat werd in werkelijkheid alleen nog maar beter. De prachtige fjorden en kronkelende wegen maakte deze dag geweldig. We hebben gewoon het noordelijkste punt van Europa bereikt!

Eindelijk in Noorwegen

June 12, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 5 °C

Wat een gaaf aanzicht was dit! Eindelijk hebben we Zweden a hier ons gelaten en zijn we nu dan eindelijk in Noorwegen. We reden recht of de fjorden en water af en dat was werkelijk schitterend. We hebben even bijgeslapen en energie opgedaan want de komende rit zal ook weer prachtig worden met als eind bestemming de noordkaap!Read more

Overnachten op de Poolcirkel

June 11, 2019 in Sweden ⋅ ⛅ 8 °C

Een prachtige dag hebben we inmiddels achter de rug. De auto rijdt weer als een zonnetje, we hadden prachtig weer en we hebben de echte lokale inwoners ontmoet. Op de weg nog wel 😜😂

Pech onderweg

June 10, 2019 in Sweden ⋅ ⛅ 12 °C

Helaas, helaas... Het eerste technische mankement heeft zich kenbaar gemaakt. De remvoering is vergaan dus we wachten nu op nieuwe onderdelen om onze reis te kunnen vervolgen. Dit duurt echter een dag dus we moeten ons vandaag zien te vermaken en morgen op tijd naar de garage om het op te lossen. We duimen dat het allemaal voorspoedig zal gaan!Read more

Overnachten in Ångsta

June 9, 2019 in Sweden ⋅ ⛅ 16 °C

Een prachtige dag hebben we achter de rug met een mooie route en heel mooi weer. Nog even een mijn bezocht onderweg en daarna genoten van alle bochten en hobbels. Helaas eindigden we met een klein mankement die we morgen moeten gaan oplossen, maar daarover later meer...

Never miss updates of Giovanni Thijs with our app: