Dag 3 Cahuita

June 5, 2022 in Costa Rica ⋅ ⛅ 29 °C

Vandaag verlaten we de drukke stad voor de natuur waar we hier voor zijn gekomen. We gaan naar Cahuita. Cahuita ligt aan de zuid oostelijke Caraïbische kant van Costa Rica. Alle koffers worden op de bus gehesen en om 8 uur sharp vertrekken we. We hebben geen grote touringcar maar een wat kleinere bus. Daarom moet de bagage op het dak. Dat is we van accommodatie wisselen even wat werk, maar met een grotere bus zouden we niet op alle plekken kunnen komen die we nu aandoen. We zitten de hele ochtend in de bus en zien het landschap om ons heen al snel veranderen. De wegen slingeren en hier en daar zien we ook dat dat voor sommigen catastrophale gevolgen heeft gezorgd; botsingen en een vrachtwagen die helemaal van de weg is geraakt. We hebben halverwege een korte stop waar we al prachtige fotos kunnen maken. Marc neemt tijdens de rit ook de tijd om plannen voor de komende dagen en voor een andere latere plek vast te bespreken zodat we een keus kunnen maken in excursies. We lunchen in Cahuita een traditionele lunch, onder andere rijst en bonen, gebakken banaan en groenten. Na de lunch rijden we nog een heel klein stukje door naar de ingang van het park. Daar lopen we het park in. We zien gelijk al veel dieren, prachtige leguanen, verschillende aapjes en brutale wasberen. We doen heel lang over een klein stukje omdat we overal blijven kijken en fotos maken. Het is een prachtig gebied. Aan de ene kant is het strand, aan de andere kant is de jungle en we lopen precies ertussen door.
    In korte tijd zien en horen we heel veel dieren. We moeten op tijd het park weer verlaten om 4 uur moeten we er echt uit zijn. We gaan dan naar ons vlakbij gelegen hotel. Ook aan de kust waar het echt een waar paradijs is. De omgeving is echt geweldig met een pracht aan planten en bloemen. We installeren ons en drinken aan de bar bij het zwembad ( ja dat is er ook) een lekker biertje. Dan lopen we naar het restaurant waar we een prima maar eenvoudige maaltijd eten, iets met rijst. Vol indrukken van deze dag gaan we naar bed. Ik slaap top en word enkel wakker van de enorme regenbui die tot nu toe alleen snachts plaatsvindt.