Satellite
Show on map
  • Day 8

    Dag 8 la Fortuna, Caño negro

    June 10, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 26 °C

    Ik word wakker van mijn wekker ( ik zit helemaal op Costa Ricaanse tijd) in de lodge, ik heb goed geslapen en maak me klaar voor het ontbijt. Het belooft een mooie dag te worden we gaan vandaag de boottocht over de rivier door het gebied de Caño negro maken. We moeten hiervoor de bus in want dit ligt een stuk noordelijker dan waar we zitten. Er is een gids aangesloten Victor die met ons meegaat en uitleg geeft. Hij vertelt al een en ander in de bus en in de boot helpt hij ook met spotten. Het is een prachtige tocht. We zien wederom verschillende vogels, kaaimannen en schildpadden. In de bomen langs het water zien we brulapen en slingerapen. We lunchen ook onderweg op de boot en om een uur of een zijn we terug in het haventje. We rijden dan terug naar la Fortuna. Er is ook nog ruimte voor een middag programma. Er zijn verschillende mogelijkheden om te doen en ik kies ervoor om de waterval te bezoeken. We moeten eerst naar benenden om onderaan de waterval te komen. Het begint een beetje te druppelen maar het valt nog mee. Het is mogelijk om in de pooltjes rondom de voet van de waterval te zwemmen maar het water is heel erg koud dus dat hou ik voor gezien. Het is een enorm natuurgeweld om te zien en erg indrukwekkend. Om terug te gaan moeten we alle 480 treden weer omhoog. Het valt me nog mee maar het is een goeie klim. Ik ben een paar van de wandelaars kwijt geraakt maar een het einde vind ik een paar anderen waarmee ik naar het hotel loop. Volgens Marc is het een wandeling heuvelafwaarts van 2 km. We lopen toch wat te ver door en onderweg begint het steeds harder te regenen en ook flink te onweren. Ik heb een paraplu op en dat helpt wel wat maar alsnog worden we goed nat. Als we bij het hotel zijn aangekomen gaat het nog veel harder. We hebben tot nu toe nog niet veel regen meegemaakt en het spektakel heeft ook wel wat. Het maakt in ieder geval dat het biertje daarna extra lekker smaakt.
    Ik kleed me om en om 7 uur gaan we met de bus naar het restaurant waar we gaan eten. Het is een luxe resort met een prachtige tuin. Naast het terras raast er een beek die nu een rivier is voorbij. Ik eet pasta met tomaten en drink een lekker rood wijntje wat ik ken uit de Nederlands super ( een chileense cabernet met etiket met een fiets erop). Eindelijk maken we ook mee dat Marc zijn gitaar uit de tas haalt. Hij blijkt heel goed te kunnen zingen en spelen en geeft een topconcert.
    We zijn wat later terug tegen half 11 en ik ga vrijwel gelijk slapen. Door alle indrukken en avonturen van vandaag ben ik weer compleet gesloopt.
    Read more