Dag 7 naar de Okovango Delta

October 8, 2023 in Botswana ⋅ ⛅ 40 °C

Vandaag vertrekken we na 1 nacht uit Namibië weer naar Botswana. We gaan vlotjes de grens over door de douane. Onderweg komen we kort langs een supermarkt voor verse broodjes. Het wegdek wordt steeds slechter. De chauffeur noemt het rijden over het gebobbel een African massage.
    Uiteindelijk komen we op een plek met alleen maar zand. Daar moeten we overladen in een andere bus om naar de camping te komen.
    Het is uiteindelijk een heel gedoe om alles op de camping plaats te krijgen maar het lukt.
    We zijn er zelf en zetten de tenten op. Het is een prachtige plek aan de Delta van de rivier de Okavanga.
    We genieten smiddags van het zwembad dat is ook wel nodig om af te koelen want het kwik tikt de 40 graden aan.
    Om half 5 kunnen we last minute nog een boottocht door de lagune maken. We gaan met bijna heel de groep het kleine open bootje op.
    Een kleine 2 uur varen we op het water. We zien een klein krokodilletje en nijlpaarden die over het wateroppervlak komen gluren. We genieten van het uitzicht vanaf het water en zien ook een groepje Afrikaanse vakantie vierders op een ander bootje die wel weten hoe ze moeten feesten.

Weer terug aangekomen gaan we eten en daarna vieren we de verjaardag van een reisgenoot in de bar met een drankje en een dansje.
    Ik ga daarna meteen door naar bed.