Dag 6 reisdag naar Popa Falls

October 7, 2023 in Namibia ⋅ ☀️ 39 °C

Vandaag hebben we een reisdag voor de boeg. We gaan iets later op en na het ontbijt om 8 uur vertrekken we van de camping alles netjes ingepakt en opgeruimd rijden we weg. We zitten een groot deel van de dag in de bus. We gaan over de grens naar Namibië met het gebruikelijke gestempel maar het gaat vlot. Onderweg vertelt Arjen het een en ander over het land. Het is een redelijk veilig land maar de arm rijk verschillen zijn heel groot.
    Onderweg hebben we een pauze zodat Arjen en Monkcx boodschappen kunnen doen en wij rustig koffie kunnen drinken.
    Helaas dreigen enkelen van onze reisgenoten te bezwijken onder de hitte met vervelende klachten. Tot nu toe heb ik zelf nergens last van, ook niet van de malaria pillen.
    We rijden de middag en tegen half 5 bereiken we de camping. We hebben last minute nog een mogelijkheid om een korte cruise over de Okavango rivier te maken en het verloopt door de haast wat chaotisch maar het is wel de moeite waard. We gaan met een klein groepje aan boord en de tocht is tot na 6en. Het is heel rustig water en erg mooi en sereen. We zien prachtige vogeltjes die hun nestjes bouwen in de zandoevers. Ook zien we nijlpaarden en krokodillen.
    Als we terug komen hebben de anderen onze tenten opgezet dat is een zeer aangename verassing. We kunnen wederom gelijk eten. De camping is zo dicht bij het water dat we de popa falls horen en af en toe ook een knorrend nijlpaard. Over het terrein lopen bewakers met geweren voor alle zekerheid.
    Na een hoop gelach en gezelligheid zoeken we allemaal onze tent op.