Satellit
  • Dag 3

Neuerburg (deel 1)

28. april 2019, Tyskland ⋅ ⛅ 7 °C

Regenachtige dag vandaag. Ik had in mijn hoofd zitten om weg te gaan, maar na wat overleg bij het ontbijt besloten we toch nog een nachtje te blijven hier. Tussen de buien door konden we vast wel wat ondernemen. En voor de rest gewoon lekker rustig aan doen en genieten van de rust.

We hadden een beetje ruzie met de doorspoelknop van het chemisch toilet, waardoor deze al helemaal vol was. Hier moesten we wat mee. Ook was het hoog tijd om vuil water te lozen. Daarvoor is een plaats ingericht bij de receptie. Dus wij de camper opgeruimd en aangeslingerd en die kant op. Ik ging aan de slag, Silvania ging ondertussen gelijk ff douchen.

Ik doe alles voor het eerst natuurlijk, dus ik moest ff kijken hoe alles werkt. Ik kreeg die camper niet boven het vuilwaterputje gemanouvreerd, dus met een emmer al het vuil water geloosd en ook het toilet weer helemaal leeg en schoon. Wat vers water erin, top!

Ik had gezien dat het savonds zou opklaren, dus vroeg eten, snel afwassen en nog ff het stadje bekijken. Dat bleek best wel leuk eigenlijk. Aardig wat mooie oude gebouwen (kerk, kasteel, huizen) en leuke middeleeuwse sfeer. Het was wel zondagavond, dus alles was dicht en bijna geen mensen op straat.