Satellite
Show on map
  • Day 7

    Donderdag

    July 21, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 28 °C

    Als eerste ben ik al vroeg wakker al iets na 6 uur. Na wat gegeten te hebben en mijn telefoon opgeruimd te hebben ga ik met Tabita naar buiten. We maken een lange wandeling door de omgeving, in totaal 6,6km. We komen zelfs helemaal in het bos terecht waar we zondag illegaal doorheen gereden hebben. Best een heel eindje lopen. Onderweg zie ik weer herten lopen in het veld, gelukkig ziet Tabita ze ditmaal niet.

    Sil en Matteo slapen lekker lang uit, ook omdat het snachts wat moeizaam ging. De kleine man had in zijn slaap in zijn tong gebeten (bleek de volgende ochtend) en was daardoor een beetje van slag. Dus rustig aan vandaag.
    Mij zat het ook even tegen. Als ik na de lunch opsta valt mijn telefoon hard op de stenen vloer... oeps. Die vloer geeft niet mee. Scherm gebarsten. Baalmomentje. Maar gelukkig doet ie het nog, en kan ik hem nog gebruiken.

    Matteo wordt lekker wakker uit zijn middagslaapje en we gaan op weg om ouderwets dorpje te gaan kijken. We gaan naar Heppenheim, een kleine stad in de buurt dat een mooie oude binnenstad schijnt te hebben.
    En daar blijkt niks van gelogen. We zijn erg onder de indruk van het romantische karakter van al die mooie oude huisjes en straatjes. Omdat de meeste huizen gewoon bewoont worden, en er bijna alleen kleine winkeltjes en restaurantjes zijn (geen grote ketens), voelt het heel authentiek aan. Er is veel groen ook, en leuke doorkijkjes, ook naar kasteel Starkenburg op de naastgelegen heuvel.

    Na een rondje door het stadje zetelen we ons op een pleintje bij een Spaans restaurantje. Ik probeer een Bananen-Weizen, dat is een witbier met bananensap dat het restaurant maakt, en die blijkt verrassend goed te smaken. We bestellen een enchilada, soort tortilla, en een kindermenu. Genoeg voor ons drieën, en het smaakt goed allemaal!

    We gaan nog even lopen, eerst dwalen we wat door de straatjes en genieten van alle details. Geleidelijk aan komen we buiten het stadje in een bos terecht waar we een openluchttheater vinden. Het bos is lekker verkoelend, al is het rijden met de kinderwagen soms wel een uitdaging. Ook passeren we meerdere mooie villas waarvan een aantal zeer kunstig aangelegde daken van leisteen hebben.

    We nemen nog een koffie en een ijsje om deze mooie avond af te sluiten. Matteo is in opperbeste stemming en zorgt voor nog meer vermaak. We hebben het goed gehad hier en het bekijken van dit mooie stadje was een mooie afsluiter.
    Read more