• Day 3

אמריצר - טקס מעבר הגבול

September 30, 2022 in India ⋅ ☀️ 33 °C

את היום התחלנו עם ארוחת בוקר במלון - ביקשנו טוסט עם חמאה וריבה בצד וקיבלנו טוסט עם חמאה וריבה ביחד. טוב, בפעם הבאה נסביר יותר טוב...
    לפחות הצ'אי היה טעים, כך גם הפרנה (שזה סוג של פיתה שטוחה שבתוכה יש תבשיל צמחוני מתובלן ופיקנטי על גבול החריף).
    אני נוטה להאמין שהמלון מזמין את הארוחות הללו מכמה מטבחים בסביבה.

בהמשך אכלנו ארוחת צהריים במסעה הודית (כמה צפוי...) אשר נמצאת במיקום שבחיים לא הייתי מגיע אליו.
    האוכל טעים ופיקנטי והצטלמו עם המלצרים - ההודים אוהבים להצטלם עם תיירים (עדיין לא הבנתי את הסיבה).

גולת היום היה הטקס בגבול עם פקיסטן.
    הגענו לשם עם נהג אדיב ונחמד שמסביר על הדת הסיקית ועל מה שרואים בדרך לגבול.
    הנסיעה ערכה כשעה.

טקס מעבר הגבול (Wagah Border Ceremony) היא האטרקציה השניה הידועה באמריטסר אחרי מקדש הזהב.
    הטקס מתרחש כל יום כשעה לפני השקיעה.

הטקס גרוטסקי ומשעשע. הטקס עצמו כולל חיילים החבושים בכרבולות מוזרות, צועדים מוזר ובועטים באוויר. כל זאת שחייל אחר מרים את המורל של הצופים ומעודד אותם להריע ולמחוא כפיים.
    מהצד השני של הגבול יש את החיילים הפקיסטנים, גם עם לבוש דומה אך שחור, מבצעים את אותם אלמנטים ואותם תרגילים בסינכרון מושלם עם החיילים ההודים.

הכניסה לטקס היא ללא עלות (משלמים רק על הנסיעה לשם) ובתור תיירים אנו מקבלים להיכנס בתור נפרד ומקוצר ולשבת קרוב מאד לגבול ולצפות בטקס מקרוב (במתחם vip שמוקצה לתיירים בעלי דרכון זר).

חוויה מיוחדת במינה.

בחזור אכלנו שוב במסעדה הודית עם כל האלמנטים (ראו ארוחת צהריים).
    המסעדה היתה קרובה למקדש הזהב, אז לאחר הארוחה נכנסנו למקדש הזהב כדי לראות את החזרת הספר הקדוש לסיקים לבניין (שממנו הוא יוצא כל בוקר לכיוון המקדש).
    בכניסה למתחם ראינו אנשים עניים, שאין להם היכן לישון, ישנים ברחבה (מחזה לא שכיח שכן ראינו אנשים ישנים בצד הדרך אך לא בכאלה כמויות).

מחר מתארגנים לקראת הנסיעה לכיוון דהרמסלה.