Toet toet op de scooter 🛵

August 13, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Ken je die 2 mensen die naar Indonesië gingen. En daar 2 weken op een tropisch eiland plannen om vooral ontspannen te genieten? Niets doen, zwembad, strand, koud biertje in je hand, boekje lezen enzovoort? Nou het niets doen werd heel letterlijk. Binnen 4 muren en 1 hotelkamer, lang leve de airco en de wc in de buurt 💩. Maar de wonderen waren nog niet de wereld uit en vandaag was de dag dat deze 2 mensen sterk genoeg waren om een scooter te huren en het eiland Lombok te ontdekken.

Een kleine samenvatting van deze dag:
    - 🛵 een scooter huren gaat net zo makkelijk als het kopen van een pak melk. 🥛 Niets werd gecontroleerd en binnen een aantal seconden hadden wij een scooter aan onze hand. 🤷‍♀️ Vroem vroem, gas erop! 🏎️
    - 💚 Daar zitten ze dan, twee groentjes op de scooter. ‘Shit, hoe start je dat ding ook alweer?’ ‘Links blijven rijden, Judith. LINKS!’ Een langzame 10 km per uur, werd stap voor stap uitgebreid naar een schommelend tempo tussen de 30-40 km per uur. 🏎️
    - ⛽️ Een benzinepomp? Daar doen ze hier niet aan. Bij een stalletje langs de weg koop je een fles benzine en die gooien ze direct in je scooter. 🛵
    - 🛣️ van wegen snappen ze hier nog weinig. Oude wegen lopen feilloos over in super nieuwe snelwegen waar nog niemand op rijdt. En borden?! 🪧 Die sturen je juist precies de verkeerde kant op. Een ritje van 20 minuten duurde ruim een uur en toen waren we op het strand. 🏝️
    - 🥵 bezweet en wat gefrustreerd kwamen wij aan op het strand. Daar konden wij even ontspannen. Nou ontspannen?! Overal hoor je geluid: een moskee 🕌 die oproept tot een gebed of een heel irritant deuntje van de scooter die ijsjes verkoopt. 🍦 Of er staat een verkoper naast je bedje met armbandjes, sigaretten, t-shirts of fruit 🍎 🍌.

Maar we stoppen nu met klagen. Het was heel fijn om even uit het hotel te zijn🤍 Nu weer snel slapen, zodat we (hopelijk) elke dag weer een beetje fitter mogen worden!