Mount Fuji 🗻

August 29, 2023 in Japan ⋅ ☀️ 29 °C

Na een vroege wekker gingen wij op pad om de bus 🚌 naar Kawaguchiko te pakken. Vanaf het nabij gelegen meer kun je namelijk prachtige uitzichten krijgen over Mount Fuji. Een slapende vulkaan 🌋 die als heilig wordt beschouwd in de Japanse cultuur. De kans is klein dat je hem in de zomer volledig kunt aanschouwen, maar zelfs die kleine kans is genoeg om ons te verleiden naar deze regio te trekken. De rit duurt twee uur en direct buiten Tokyo schieten we de bergen in.

Aangekomen in Kawaguchiko huren we fietsjes 🚲 en gaan op weg door de prachtige landschappen langs het meer. Het is bloedheet en de lucht is helder maar we zien al gauw dat de enige wolken ☁️ van vandaag zich hebben verzameld rond Mount Fuji. Dat is jammer!

Het mag de pret niet drukken want de omgeving is schitterend. We maken een mooie rit en na een welverdiend ijsje en een kabelbaan 🚡 later gaan we met de trein terug naar Tokyo. Als we kort onderweg zijn en nog eens omkijken zien we dat we vanaf de andere kant nog een kleine glimp van de top van Mount Fuji kunnen opvangen. Hebben we hem toch nog een beetje gezien! 😉