Let’s hike today! 🚶‍♀️

September 4, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 24 °C

Vroeg in de ochtend vertrokken wij vanaf het heerlijke hostel in Nagiso om te beginnen aan een waanzinnige hike (tenminste, als we de foto’s mogen geloven). 📸

Vroeger, lang geleden werd via deze route tussen Tokyo en Kyoto de post op en neer gebracht. 📮Vandaag de dag kan je delen van deze route nog lopen. Wij kozen voor het mooiste stukje, van Tsumago naar Magome. En inderdaad, dit was waanzinnig mooi! Tsumago is een waanzinnig schilderachtig Japans dorpje met allemaal traditionele huisjes, wow! 🎎

De hike van ruim 7 km was groen, mooi, soms wat stijl en met bellen langs de weg. Want er schijnen beren in de bergen te wonen. 🐻 Bij elke bel, even bellen om de beren af te schrikken. 🛎️

Na ongeveer 3 uurtjes wandelen en genieten kwamen wij aan in Magome, nog zo een schilderachtig Japans dorpje met nog meer traditionele huizen. Iets groter dan Tsumago en als bonus prachtig uitzicht op nog meer bergen. En het fijne is, hier blijven wij een nachtje slapen. Wel in een Ryokan, waar onze kamer weer bestaat uit een matje op de grond en een zak rijst als kussen. Gisteren hebben wij er heerlijk op geslapen, zou dit vanavond weer lukken? 😴