Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 46

Universal Studios Japan

15 September 2023, Jepun ⋅ ☁️ 29 °C

Vergeet niet. Japan is het gaafste land waar wij ooit zijn geweest, tot nu toe. Het land is prachtig qua natuur, mensen, eten, treinen en absurde steden. We houden ervan. Maar er zijn echt een aantal dingen in Japan waar wij ons nu al 3 weken aan ergeren. Gisteren kwam dat, helaas, allemaal samen tijdens ons bezoek aan Universal Studios in Japan.

Na 30 minuutjes met de trein lopen wij, samen met een stoet Japanners, naar de ingang van Universal Studios. Een plek waar wij beiden naar hebben uitgekeken omdat wij hier in Los Angeles al eens fantastische dag hebben beleefd. Een waanzinnig themapark met de Minions, Mario, Harry Potter, Spiderman en Jaws. Met een grote glimlach worden wij verwelkomd door het personeel en wij zijn er klaar voor, een dag vol glimlachen.

Dat werd even anders. Japanners zijn knettergek en gestoord en alles kwam vandaag uit.

- immense drukte, daar gaan ze goed op. Dik honderd duizend mensen in 1 park. 1/3 van deze mensen was al meer van voldoende geweest om een druk aanvoelend park te hebben. 🧍👫🧍‍♂️👭👬
    - rijen, overal rijen. 120 minuten voor een achtbaan wachten? Geen probleem. Dat doen Japanners gewoon. Nou wij niet. Maar al die andere attracties hebben ook ellenlange wachtrijen. Dus we hadden een te dure express pass gekocht om wat rijen te skippen, maar ook daar was het wachten soms lang en chaotisch 🎢
    - eten? Daar doen we niet aan. Je moet minstens een uur wachten voor een tafeltje in een restaurant. En anders kan je een worstenbroodje eten. Die elk kraampje verkoopt. Liever iets anders?! Jammer dan, dat hebben wij niet 🍜
    - schaduw? Nee daar doen Japanners niet aan. Lekker vol op het rooster met 37 graden. Omarm het zweten. 💦
    - lopen in grote groepen kunnen Japanners niet. Overal voel je andere mensen tegen je lichaam aan. Of je wordt geramd met een paraplu, want mensen verzinnen zelf maar dingen om schaduw te creëeren. 🌂
    - even een bankje? Niet zo gek doen nou! Je kunt toch ook op de stoeprand zitten?

Ondanks deze hel was het park wel tot in de details waanzinnig aangekleed. Alles klopte. Want Japanners kunnen alles tot in de puntjes mooi aankleden binnen een thema. Wow. Net als de attracties!

Wij zijn blij dat we het met eigen ogen hebben gezien. Maar eens en nooit meer voor ons in Japan!
    Baca lagi