Cape Hillsborough 🦘

September 30, 2023 in Australia ⋅ ⛅ 24 °C

We rijden vanaf Airlie Beach naar het zuiden. Als we de A1 verlaten gaan we langzaam richting de zee. 🌊 Ons mobiele bereik valt weg 📴 en we belanden zelfs een op een stuk onverharde weg. Dan weet je dat je goed zit. We zijn in Cape Hillsborough.

Midden in dit nationale park ligt onze camping voor de komende dagen. Het is een mooie groene 🌴 camping tegen het strand ⛱️ aan. We parkeren Berry en krijgen al gelijk een mooie zonsondergang voor onze kiezen.

De volgende dag gaat om 5 uur de wekker. ⏰ Op het strand komen dan kangoeroe's en wallaby's 🦘 aangewandeld om eten op te peuzelen van de lokale park ranger. Het is een enigszins geregisseerd tafereel maar het was toch leuk en het levert bovendien aardige plaatjes op. 📸

's Middags lopen we de Beachcomber Cove trail. Een mooie looproute vanaf de camping langs een fraai uitzichtpunt. Aan het einde van het pad belanden we op een uitgestrekt strand. We hebben het strand heel even voor ons alleen en horen alleen nog maar de golven. 🌊

We proberen er ook een wandeling naar Wedge Island aan te plakken. Dit kan alleen bij een laagtij en dat zat er inmiddels aan te komen. We beginnen over het strand en belanden gauw in een soort maanlandschap van lavagesteente. Het is afkomstig van een vulkaanuitbarsting 🌋 van miljoenen jaren geleden. Het weer is inmiddels wel een beetje omgeslagen en we voelen de eerste druppels 🌧️ al. We maken rechtsomkeer naar de camping voordat de echte regen losbarst.

Terug op de camping is de spanning te snijden. De Grand Final van de NRL Rugby League 🏈 staat op het programma en we kunnen er niet omheen. Paden worden beschreven met stoepkrijt, wegwijsbordjes worden "versierd", en tenues en vlaggen worden uit de kast gehaald. Vanavond spelen de Penrith Panthers tegen de Brisbane Broncos en de camping is verdeeld. Berry wordt zelfs geclaimd door een enthousiaste fan van de Panthers. We moesten hier komen over een gravelpad en we hebben geen mobiel bereik maar er kan wel een groot scherm 🎥 geregeld worden waarop de wedstrijd live wordt uitgezonden. Het scherm ten spijt heb je genoeg aan het geluid van het gejuich en gejoel 🗣️ om de stand te weten. Het merendeel van de camping is duidelijk voor de Broncos maar de Panthers gaan er last-minute met de beker 🏆 vandoor.