Heel veel regen in Vietnam 🌧️

October 28, 2023 in Vietnam ⋅ ☁️ 25 °C

Na een welverdiende rustdag aan het zwembad gisteren, gingen wij vandaag op pad. Met de fietsen die wij bij onze homestay konden lenen waren wij klaar voor vertrek. 🚲 Daar dachten de weergoden anders over! Hallo regen! 🌧️ Dus even schuilen en wachten tot de regen voorbij zou gaan. En dat ging gelukkig vrij snel! ☀️

Wij kregen van onze host nog een poncho mee, dit vonden wij wat overdreven na het zien van de lucht. Maar toch namen we ze aan, en hebben we ze ook echt nodig gehad! 🧥

Fietsen op deze oude fietsen is een uitdaging. Maar dit lukte ons. Hier en daar moesten wij wat obstakels vermijden langs de weg, denk aan koeien. 🐄 In een klein half uurtje reden wij naar de Mua Caves. Het bleef de hele tijd wat spetteren qua regen, maar met 30 graden is dit vooral verkoelend! Het viewpoint van de Mua Caves is de beste plek om te genieten van een goed uitzicht over de rivier en de bergen ⛰️ . Er is ook een draak 🐉 boven op de berg, tenminste dat werd ons beloofd… Dus 500 treden omhoog, zweten als een otter en een uitzicht met vooral regen en mist. Zucht. Ook al zorgt de mist voor mysterieuze plaatjes 📸

Eenmaal terug beneden vanaf het viewpoint ging het pas echt goed los met regenen 🌧️. Dus we gingen schuilen onder een afdakje met een koffietje ☕️. Niet verkeerd. En toen we dachten dat het qua regen wat beter ging, hebben wij de poncho aan gedaan en zijn wij terug naar Trang An gereden, want hier waren ook nog wat straten te ontdekken 👀 En met een stuk minder toeristen om ons heen, was dit vele malen fijner🤍