Niagara falls 25/7

July 26, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Så er vi virkelig på vejen. Hold op hvor vi får kørt nogle miles!

Vi startede dagen med at anullere det motel vi havde bestilt til om aften fordi det simpelthen var for urealistisk at nå der hen. Vi skulle køre næsten 4 timer til Niagara falls og derfra skulle vi køre 5 timer til vores motel. Vi bookede i stedet noget lidt tættere på Niagara falls. Efter morgenmad bestående af franskbrød med nutella og banan og jordbær ved siden af tog vi afsted omkring kl. 10.30 for at se det berømte Niagara falls.

I bilen fik vi kigget lidt på hvad man kunne se deroppe og hvordan man kunne se det. Da vandfaldet er lige ved grænsen mellem Canada og USA, så skal man også vælge hvilken side man skal til. Vi læste os frem til at de fleste tog til den canadiske side, men det var tilgengæld også et turistmekka. Så det blev den amerikanske side, så skulle vi heller ikke vente ved grænsen.
    Efter næsten 4 timer i bil kom vi frem. Nu var udfordringen så at finde en parkeringsplads, hvor man ikke skulle betale 20$. Vi fandt en hos en indisk restaurant. Så der holdte vores lille Ford Fiesta.

Imens gik vi ind på et visitor center for at høre om mulighederne og hvordan man kunne se det her vandfald. Vi kunne gå ud til alle udsigtspunkterne, så det var fedt!
    Det var et helt fantastisk vandfald! Det var ubeskriveligt flot! Det stikker Vietnems største vandfald, som jeg så på min Asien tur.

Efter udkigspunkterne besluttede vi at tage en båd kaldet "Maid of the mist", hvor vi kunne komme helt tæt på vandfaldene. Det var sådan at vandfaldene lå på den amerikanske side, så det var svært at få helt gode billeder af det. Det kunne vi til gengæld fra båden.
    Det var så fedt at være på den bådtur, men blev ret våd. Det var heldigt at vi havde fået udleveret blå regnslag inden!

Vi skulle nu have mad, men inden det skulle vi lige holde vores samling af sourvier oppe. Jeg er begyndt en samling af magneter, så jeg har en magnet for hver store by vi er i. Det startede med stater, men New york og Niagara falls ligger i samme stat, så det er blevet til store byer i stedet.

Den stod nu på mad og det blev det nærmeste. Louise fik den buffet, hun længe har snakket om og jeg fik ben. Det var desværre ikke noget at råbe hurra for, men det var mad og vi var død sultne. Frokost havde bestået af 2 cheeseburgerer hver.

Sidste køretur til vores motel også stod den på hygge med disney channel 😃